ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

کمک مؤمنانه| “کرونان” دست‌های مهربانی برای آلام دردهای زنان سرپرست خانوار

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > کمک مؤمنانه| “کرونان” دست‌های مهربانی برای آلام دردهای زنان سرپرست خانوار

کمک مؤمنانه| "کرونان" دست‌های مهربانی برای آلام دردهای زنان سرپرست خانوار

شیوع ویروس کرونا باعث آسیب بسیاری از خانواده‌ها و مشاغل بخصوص زنان سرپرست خانوار شد که بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان برای حمایت از زنان سرپرست از خانوار پویشی با نام کرونان را راه‌اندازی و به نیازمندان کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بعد از شیوع کرونا در کشور، مردم و گروه‌های جهادی مختلفی به پا خواسته و برای کمک به نیازمندان به یاری افرادی در که در این ایام با مشکل مواجه شده بودند شتافتند.

مردم ایران در روزهای کرونایی به جهانیان نشان دادند که در هنگام مشکلات در کنار یکدیگر بوده و از هیچ تلاشی برای کمک رساندن به یکدیگر دریغ نمی‌کنند زیرا آنان آموختند که بنی‌آدم اعضا یکدیگرند و اینجا بود که مردم به دستور مقام معظم رهبری لبیک گفتند.

در ایام کرونا بسیاری از مشاغل تعطیل و افراد متعددی از کار بی‌کار شدند و این امر سبب شد تا پدرها و مادرانی که سرپرست خانوار بودند و در این مشاغل تعطیل‌شده کار می‌کردند در پیش خانواده خود شرمنده شوند و اینجا بود که گروه‌هایی احساس تکلیف کرده و با تهیه بسته‌های معیشتی به نیازمندان کمک کردند.

یکی از این کمپین‌ها که در ایام کرونا با حرکت خود باعث ایجاد امیدواری در جامعه شد، دست‌های مهربان شعبه گیلان بود که کمپین کرونان را تشکیل داده و هدف از این کار کمک به خانواده‌های نیازمند حاشیه رشت بود.

کرونان عنوان پویشی است که بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان در راستای آن تلاش می‌کند تا به زنان سرپرست خانواری که به علت کرونا بیکار و خانه‌نشین شده‌اند و دچار مشکلات معیشتی هستند ‌کمک کند. “کرونان” پس از پویش “سین امسال سلامتی” دومین پویش بزرگ این سازمان مردم‌نهاد است.

این کمپین، به همت حامیان نیک‌اندیش تعدادی بسته کمک معیشتی برای خانواده‌های آسیب‌دیده منطقه سراوان رشت تدارک دید که شامل بسته‌های غذایی شامل روغن، رب، برنج، مرغ، مایع ظرف‌شویی، چای، ماکارونی، سویا، حبوبات، پودر کتلت، شامی افطاری و آش شله‌قلمکار بود.

نیازهای این گروه به تهیه مواد غذایی ختم نشده و برای خانواده‌هایی که کودکان خردسال دارند پوشاک تهیه‌کرده و تب سنجی اهالی مناطق محروم نیز توسط این گروه انجام شد.

در همین خصوص سرپرست شعبه گیلان بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره راه‌اندازی پویش “کرونان” اظهار کرد: نخستین پویش این بنیاد با عنوان «سین امسال سلامتی» بود که با اعلام شیوع بیماری کرونا در کشور سعی کردیم تحت پوشش این پویش اقلام بهداشتی و ضروری را به دست جامعه برسانیم.

رضا خیرخواه با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی به افراد و خانوارهای کم برخوردار گفت: توزیع ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و غیره بخشی از کمک‌های حامیان بنیاد برای خانواده‌های کم برخوردار بود.

وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا بسیاری از زنان که سرپرست خانوار بودند با مشکل جدی مواجه شدند، بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، معضلی که بیشتر از قبل در میان جامعه هدف بنیاد که اغلب زنان سرپرست خانوار هستند و خانواده‌های کم برخوردار احساس می‌شود، معضل معیشتی خانوارها است.

سرپرست شعبه گیلان بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان با اشاره به دلایل نام‌گذاری “کرونان” برای این پویش افزود: خیلی از خانواده‌ها شغل روزمزد داشتند و با بحران این بیماری کاری برای انجام دادن ندارند، به همین دلیل انتخاب کلمه “کرونان” برای این پویش نشان می‌دهد که معضل نان نیز در کنار مشکل بیماری برای این خانواده‌ها اضافه‌شده و نگرانی آن‌ها را دوچندان کرده است.

خیرخواه یکی‌ از مهم‌ترین دغدغه‌های خانوارهای نیازمند در ایام کرونا را تأمین اقلام غذایی و مالی دانست و تصریح کرد: متأسفانه در ایام کرونایی خیلی از خانوارها با مشکل مواجه شدند و باید به این افراد کمک کرد و دست آن‌ها را گرفت تا نگرانی‌شان نیز در خصوص این بیماری در حد نگرانی خیلی از ما باشد نه فراتر از آن، به همین دلیل معتقدیم با رساندن نان به یک خانواده می‌توان تا حدودی از مشکلات آن‌ها کم کرد تا این مصیبت را حداقل بدون مشکل اقتصادی پشت سر بگذارند.

سرپرست شعبه گیلان بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان ضمن قدردانی از کمک‌های مردم و حامیان بنیاد دست‌های مهربان گفت: بعضی از حامیان نذر قربانی کردن گوسفند دارند که گوشت آن را وقف بنیاد می‌کنند تا به دست نیازمند واقعی برسد یا عده‌ای با پرداخت حداقل ۱۰ یا ۲۰ هزار تومان سعی در کمک داشته‌اند که همه آن‌ها  صرف خرید اقلام ضروری خانواده‌های کم برخوردار می‌شود.

وی با تأکید بر نگاه ویژه بنیاد دست‌های مهربان به بانوان سرپرست خانوار بیان کرد: خیلی از خانواده‌های تحت پوشش ما زنان سرپرست خانوار هستند که تا پیش‌ازاین با کارگری نیاز خود را تأمین می‌کردند، مثل نظافت خانه‌های مردم که با شیوع کرونا از کار بی‌کار شده و شرایط اقتصادی خوبی ندارند.

پاسخ بدهید