ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ۳۰ درصد تسهیلات روستایی خراسان شمالی به زنان پرداخت شد

۳۰ درصد تسهیلات روستایی خراسان شمالی به زنان پرداخت شد

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۳۰ درصد از تسهیلات اشتغال‌زای روستایی و عشایری این استان به زنان پرداخت شده است.

محمد اربابی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این استان تاکنون پنج هزار و ۲۴۰ طرح اشتغال زا با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت، اجرایی شده که هزار و ۵۶۰ طرح از این تعداد، به وسیله بانوان اجرا شده است.

وی افزود: قرار است مرحله جدید تسهیلات روستایی و عشایری، ابلاغ شود که در این مرحله، پرداخت منابع به طرح های ناتمام  و مصوب در بانک ها، در اولویت است.

اربابی اظهار داشت: سهم استان، پرداخت  سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به طرح های روستایی و عشایری است که تا کنون بیش از چهار هزار میلیارد ریال، پرداخت شده است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: با بهره برداری از طرح های روستایی و عشایری، برای هشت هزار و ۲۳۷ نفر، فرصت  اشتغال ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار و ۲۰۰ طرح، نظارت و بررسی شده است و بر این اساس، ۱۲۰ طرح به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال انحراف داشت که با مجریان برخورد قاونی انجام می شود.

اربابی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری در این استان، کمترین میزان انحراف را داشته و  زیر ۱۰ درصد بوده است افزود: در صورتی که تعهدات در دریافت تسهیلات توسط مجری طرح اجرا نشده باشد، تسهیلات به طور کامل بازپس گرفته شده و یا با نرخ ۱۸ درصد محاسبه می شود.

معاون کارآفرینی و اشتغال  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پایین بودن نرخ سود تسهیلات روستایی و عشایر سبب استقبال از آن شده و با استفاده از این تسهیلات،  طرح های بزرگ و ارزشمندی در حال اجرا است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

پاسخ بدهید