ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

ارائه بیش از ۴۹هزار خدمت مامایی به زنان تنگستانی در سال جاری

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ارائه بیش از ۴۹هزار خدمت مامایی به زنان تنگستانی در سال جاری

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: زنان شهرستان تنگستان در سال جاری بیش از ۴۹هزار خدمت مامایی دریافت کرده‌اند.

عادل مقدس در گفت وگو با خبرگزاری  فارس در شهرستان  تنگستان، اظهار داشت : در سال  جاری ۴۹هزار و ۶۳ خدمت مامایی به زنان شهرستان ارائه شده است که این خدمات نقش موثری در بهبود و افزایش سلامت زنان داشته است.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان  تنگستان افزود : ۱۵هزار و ۹۱ زن میانسال در شهرستان تنگستان زندگی می‌کنند که به صورت مستمر خدمات مورد نیاز خود را از خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت دریافت می‌کنند.

وی خدمات ارائه شده به زنان میانسال شهرستان را ۵۹هزار و ۱۰۵ خدمت ذکر کرد و گفت: در برنامه طرح تحول نظام سلامت برنامه‌های مستمری برای پایش سلامت زنان دیده شده است که شبکه بهداشت و درمان تنگستان نیز در همین راستا گام برداشته و تلاش می‌کند.

مقدس تصریح کرد : در برنامه طرح تحول سلامت، زنان،خدماتی همچون مشاوره باروری سالم و فرزندآوری، ارزیابی از نظر سلامت اجتماعی، ارزیابی سلامت روان، ارزیابی فعالیت بدنی، خدمات سلامت زنان در دوران باروری و یائسگی، خدمات پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی از طریق خطرسنجی و مراقبت ادغام یافته، دیابت، فشارخون بالا و اختلال چربی خون را دریافت می‌کنند.

رئیس شبکه  بهداشت و درمان شهرستان  تنگستان تاکید کرد: زنان به‌عنوان قلب یک خانواده نقشی اساسی در سلامت خانواده و در نتیجه سلامت جامعه دارند.

عادل مقدس با بیان اینکه آینده یک ملت را بی‌شک زنان آن کشور می‌سازند، اظهار کرد: آموزه‌ها و فعالیت‌هایی که زنان در راستای بهبود ابعاد مختلف زندگی خانواده در پیش می‌گیرند بر شاکله جامعه تاثیرگذار است، بنابراین باید با حساسیت ویژه‌ای سلامت زنان پیگیری و در راستای آن گام برداشته شود.

وی افزود: ما بر این باور هستیم که اگر مادر در سلامت کامل جسمی و روحی باشد قطعا فرزندی که در دامان این مادر پرورش می‌یابد، آینده کشور را در همه‌جهات تضمین خواهد کرد و این مهم توجه و اهمیت به سلامت زنان را بیش از پیش گوشزد می‌کند.

پاسخ بدهید