ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

۱۰ درصد خیران مدرسه‌ساز کشور را بانوان تشکیل می‌دهند

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ۱۰ درصد خیران مدرسه‌ساز کشور را بانوان تشکیل می‌دهند

۱۰ درصد خیران مدرسه‌ساز کشور را بانوان تشکیل می‌دهند

 معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به مشارکت خیران در مدرسه سازی،گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد خیران مدرسه ساز کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، فاطمه مهاجرانی روز یکشنبه در عملیات احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در قزوین با بیان اینکه زنان همواره در انجام کارهای نیکوکارانه و فعالیت‌های خیریه پیشگام و تاثیرگذارهستند،افزود: ظرفیت این قشر در مدرسه سازی مورد توجه بوده و تشکیل شورای بانوان خیرین مدرسه ساز و کارهای بزرگی که توسط آنها انجام می‌شود بیانگر این موضوع است.

وی اظهار داشت: امروز خیران مدرسه ساز در مسیری قدم گذاشته‌اند که وظیفه سازمانی آنها نبوده بلکه برای آینده فرزندان این سرزمین تلاش می‌کنند و باید اذعان کرد اگر خیران در امر مدرسه سازی مشارکت نمی‌کردند، آموزش و پرورش در انجام رسالت خطیر خود با چالش مواجه می‌شود.

مهاجرانی، آموزش و پرورش را یک بسته با ارزش در جهت ریل‌گذاری برای رسیدن به توسعه پایدار دانست و افزود: توجه به مدارس و فضاهای آموزشی، کشور را در مسیر توسعه قرار خواهد داد.

وی، مدرسه‌سازی را کاری بسیار ارزشمند دانست و اضافه کرد: خیران پول خود را در مسیری ارزشمند که همان ساختن آینده فرزندان کشور است هزینه می‌کنند و دانش آموزانی که در این فضا درس می‌خواند آثار و فواید معنوی این علم آموزی را به خیران باز خواهند گرداند.

مهاجرانی با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تاکید کرد: سازمان نوسازی مدارس به همین منظور طرح‌هایی مانند مکان یابی و طرح آجر به آجر را در جهت جذب و ساماندهی خیران در دستور کار دارد.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به پویش ملی آجر به آجر در امر مدرسه سازی، تصریح کرد: یکی از شاخص‌های طرح ملی آجر به آجر این است که آحاد مردم در این امر خدا پسندانه مشارکت کنند.

مهاجرانی تصریح کرد: طرح اجر به آجر فرصتی را فراهم کرده تا افراد با هر بضاعتی بتواند در این عرصه سهمی داشته باشد که خوشبختانه با استقبال خوب مردم مواجه شده است

وی ضمن قدردانی از اقدام خداپسندانه برداران گرامی در امر مدرسه سازی گفت: ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه متوسط در منطقه پونک قزوین یک یادگار ماندگار برای انتشار علم و علم آموزی خواهد بود.

پاسخ بدهید