ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

حمایت و نظارت بر طرحهای وضعیت بهداشت جسمی و روانی خانواده ها

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > حمایت و نظارت بر طرحهای وضعیت بهداشت جسمی و روانی خانواده ها

حمایت و نظارت بر طرحهای وضعیت بهداشت جسمی و روانی خانواده ها

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری اظهار کرد: حمایت و نظارت بر اجرای طرح‌های ارتقای وضعیت بهداشت جسمی و روانی خانواده، عرصه بسیار مهمی در جهت ایجاد سبک زندگی سالم زنان و دختران روستایی است. 

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح حمایت و نظارت بر اجرای طرح‌های ارتقای وضعیت بهداشت جسمی و روانی خانواده، با حضور وزیر ورزش و جوانان، اظهار کرد: این طرح ابعاد سلامت و اقداماتی که باید در حوزه ورزش زنان و دختران روستایی انجام شود در بر می‌گیرد، همچنین به هر میزان که بتوانیم مربیان متخصص در این زمینه تربیت کنیم مبنای سبک زندگی سالم زنان و دختران روستایی را تقویت کرده‌ایم. 

به گفته ابتکار در دولت دوازدهم، معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری توجه خوبی به موضوع روستاها از جهات متفاوت داشته است که از جمله آن طرح مشترک این معاونت با وزارت جهاد کشاورزی برای اشتغال زنان روستایی و آموزش حدود ۵۰ هزار زن روستایی، با توجه به امنیت غذایی و حفظ محیط زیست و توانمند سازی زنان روستایی در قالب صندوق‌های خرد است. 

وی با بیان اینکه موافقت‌نامه امروز تکمیل کننده فعالیت‌های این معاونت در راستای زنان روستایی است، افزود: معاونت امور زنان وخانواده رییس جمهوری با وزارت میراث فرهنگی در جهت توسعه بوم گردی و توان افزایی زنان روستایی نیز کار مشترکی انجام داده است، از سوی دیگر مدت سه سال است که آموزش دختران بازمانده از تحصیل روستایی در حال اجرا است.

ابتکار معتقد است که یکی از محورهای اصلی سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده  در ۳۱ استان کشور، محور ورزش است و هر استانی دارای برنامه اجرایی در این زمینه است. همچنین این معاونت بر اساس محور سوم شاخص های عدالت جنسیتی که مبحث ورزش است، در جهت ارتقای سطح توانمندی ها و سواد ورزشی و حرکتی دختران برنامه ای تدوین و مصوب شده است.

به گزارش ایسنا، طرح سنجش ساختار قامتی زنان روستایی که برگرفته از برنامه ملی تندرستی و نشاط زنان است به پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری و با ابلاغ به وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۷ اجرایی شد که طی این طرح حدود ۴۴۳۸ روستا در سراسر کشور تحت پوشش قرار گرفتند. 

همچنین موافقت‌نامه حمایت و نظارت بر اجرای طرح‌های ارتقای وضعیت بهداشت جسمی و روانی خانواده با هدف آموزش و توانمند سازی مربیان آمادگی جسمانی و پیلاتس و در راستای اجرای طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی و عشایر انجام شد.

پاسخ بدهید