ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

اختصاص سهم ۴۰ و ۳۰درصدی وزارت ورزش از کالاهای آسیب‌رسان به بخش همگانی و زنان

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > اختصاص سهم ۴۰ و ۳۰درصدی وزارت ورزش از کالاهای آسیب‌رسان به بخش همگانی و زنان

اختصاص سهم ۴۰ و ۳۰درصدی وزارت ورزش از کالاهای آسیب‌رسان به بخش همگانی و زنان

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت ورزش و جوانان از اختصاص سهم ۴۰ درصدی این وزارت‌خانه از عوارض بر سیگار و محصولات دخانی و همچنین سهم ۳۰ درصدی از عوارض بر نوشابه‌های قندی گازدار و بدون گاز و سایر کالاهای آسیب‌رسان به سلامت، به ترتیب به بخش توسعه ورزش همگانی و زنان خبر داد.

«داود عزیزی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از تصویب مواد ۵۰ و ۵۱ لایحه مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در ماده ۵۰ این لایحه، ۱۰۰درصد سهم دولت از منابع موضوع بند «ت» ماده ۲۸ از طریق ردیف‌هایی که در بودجه سنواتی مشخص می‌شود به منظور کنترل و پیشگیری و کاهش مصرف دخانیات و درمان بیماری‌ها و عوارض ناشی از مصرف آن به ترتیب به نسبت ۴۰، ۴۰ و ۲۰ درصد در اختیار سه وزارت‌خانه‌ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی افزود: هرگونه هزینه‌کرد در سایر برنامه‌ها و مغایر با اقدامات تعیین شده در این ماده ممنوع است.

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: در ماده ۵۱ لایحه به اختصاص سهم ۱۰۰ درصدی دولت از منابع بند «پ» ماده ۲۸ از طریق ردیف‌های که در بودجه‌های سنواتی برای پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها و عوامل خطرآفرین برای سلامتی که بیشترین هزینه اقتصادی و اجتماعی را دارند، اشاره و مشخص شد.

عزیزی ادامه داد: بر این اساس تغییر و اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی توسعه ورزش همگانی و زنان به نسبت ۷۰ به ۳۰ در اختیار وزارت‌خانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ورزش و جوانان قرار می‌گیرد تا در قالب تدابیر بخشی و فرابخشی مرتبط با سلامت به تصویب شورای‌ عالی سلامت و امنیت غذایی رسیده و هزینه شود.

وی تاکید کرد: هرگونه هزینه‌کرد در سایر برنامه‌ها مغایر با اقدامات تعیین شده در این ماده است و این حکم پس از تایید شورای نگهبان و ابلاغ دولت در بودجه سنواتی قابل اجرا است.

منبع: ایرنا

پاسخ بدهید