ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی در میاندوآب گشایش یافت

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی در میاندوآب گشایش یافت

به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نمایشگاه تولیدات و توانمندی‌های زنان روستایی با حضور نماینده مجلس، فرماندار و جمعی از مسوولان روز یکشنبه در حسینیه «زینبیه» روستای «شبیلوی» میاندوآب گشایش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه در ۲۵ غرفه شامل گلیم و فرش، عرقیات گیاهی، گل‌های زینتی، گیاهان دارویی، انواع ترشی و مربا، خشکبار، فرآورده‌های لبنی، صابون، رب خانگی، عروسک، انواع بافتنی صنایع دستی زنان روستایی به مدت هفت روز جهت بازدید عموم دایر است.

علی دیانتی با اشاره به توانمندی زنان در بیشتر عرصه‌ها افزود: بانوان غیور همچنان که در دوران هشت سال دفاع مقدس در پشتیبانی جبهه‌ها، پرستاری و مداوای مجروحان، تشویق مردان به حضور مداوم در جبهه و حفظ سنگرهای پشت جبهه، تأثیری مستقیم بر روحیه رزمندگان و پیروزی در جنگ داشتند؛ اینک نیز دوشادوش مردان در جبهه اقتصادی و تأمین معیشت خانوار نقش ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: با عنایت به اینکه زنان روستایی ۵۰ درصد جمعیت روستاها را تشکیل می‌دهند، برنامه‌ریزی برای استفاده از توانمندی‌ها و پتانسیل موجود در این قشر از جامعه، ارایه الگوی جدید و ایجاد اشتغال برای زنان روستایی ضروری است.

وی با قدردانی از پیگیری‌ها و حمایت‌های مسوولان شهرستان در خصوص اخذ مجوز تأسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان به عنوان اولین صندوق شمال‌غرب کشور، خواستار پیگیری و حمایت لازم برای افزایش اعتبار این صندوق شد. 

«دیانتی» ادامه داد: میاندوآب با راه‌اندازی ۱۷ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با ۶۴۵ نفر عضو و اعتبار هفت میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال شامل ۶ میلیارد ریال اعتبار دولتی و یک میلیارد و ۳۳۰  میلیون ریال پس‌انداز اعضاء مقام نخست را در این خصوص در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی این صندوق‌ها تأثیر بسزایی در کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال و رونق و شکوفایی اقتصاد مناطق روستایی دارد.

مدیر جهادکشاورزی از راه‌اندازی بازارچه فروش نهال در محوطه دانشگاه شهید باکری میاندوآب به مساحت ۲ هکتار و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاها به ویژه طرح «روستای بدون بیکار» در روستای «قره قوزلو» میاندوآب خبر داد و خواستار جذب سرمایه‌گذار جهت راه‌اندازی سایت گلخانه‌ای ۱۰۵ هکتاری این شهرستان شد.

اجرای موسیقی محلی «عاشیق» در این مراسم و تجلیل از برگزارکنندگان نمایشگاه و غرفه‌داران نمونه از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

روز گذشته همزمان با مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب در استان کردستان، یکی از بانوان کارآفرین اهل میاندوآب که به عنوان تسهیل‌گر در امر احیای سنت‌ها با تولید و بافت عروسک‌های محلی، تشکیل صندوق خُرد زنان و کلاس‌های آموزشی بازاریابی و کارآفرینی زنان این شهرستان فعالیت داشت با فعالیت‌ مستمر در حوزه احیا و حفاظت از تالاب‌های این شهرستان و مشارکت‌های مردمی توانست عنوان قهرمان تالاب کشور را به خود اختصاص دهد.

ایرنا

پاسخ بدهید