ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

۷۶ درصد سرپرستان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد قم زن هستند

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ۷۶ درصد سرپرستان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد قم زن هستند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: بیش از ۷۶ درصد از سرپرستان خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در استان زن هستند که در سطح کشور بالاترین آمار است.

عباس جوشقانیان روز شنبه در جمع خبرنگاران،‌ افزود: عمده دلیل تحت پوشش قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار، طلاق می‌باشد و دلیل بیش از ۷۰ درصد این طلاق‌ها، ‌اعتیاد می‌باشد.

وی اضافه کرد: جمعیت زنان مطلقه تحت پوشش کمیته امداد قم در هشت سال گذشته بیش از ۲ برابر شده است که علت آن آسیب‌های اجتماعی و فقر می‌باشد.

به گفته وی، سال ۹۰، ۲ هزار و ۲۰۰ خانواده طلاق تحت حمایت کمیته امداد قم بودند که این تعداد در سال ۹۸، به حدود ۵ هزار خانواده افزایش‌یافته است.

جوشقانیان ادامه داد: میانگین سنی زنان مطلقه حدود ۳۰ سال است و از دختران ۱۶ ساله تا زنان سنین بالا به دلیل معضل طلاق تحت پوشش هستند و معمولا جمعیت این خانواده‌ها ۲ نفره می‌باشد.

وی گفت: حمایت کمیته امداد از خانواده‌های مطلقه دائمی و همیشگی نیست، بلکه موقت می‌باشد تا توانمند شوند و مجددا تشکیل خانواده دهند.

وی بابیان این‌که سیاست کمیته امداد برگرداندن زوجین به زندگی مشترک است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول باید برای مسدود شدن سرچشمه‌های فقر و مبارزه با طلاق تلاش نمایند تا ورودی کمیته امداد کاهش یابد.

معاون کمیته امداد قم ادامه داد: در هفته جاری جشن ازدواج مجدد ۱۸ زوجی که از هم جداشده بودند و با کمک کارشناسان کمیته امداد به زندگی مشترک بازگردانده شده‌اند، ‌برگزار خواهد شد.

در حال حاضر ۲۲ هزار و ۴۸۹ خانواده شامل ۳۹ هزار و ۸۸۸ تَن تحت حمایت مستمر کمیته امداد قم است که از این تعداد، ۲۰ هزار و ۵۲۵ خانواده مستمری‌بگیر می‌باشند.

چهار هزار و ۱۸۱ دانش‌آموز، ۵۸۰ سالمند زمین‌گیر و یک هزار و ۲۱۳ بیمار صعب‌العلاج ازجمله مددجویان کمیته امداد قم می‌باشند.

پاسخ بدهید