ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

۲۴۰ سبد غذایی بین مادران باردار روستایی در مهاباد توزیع شد

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ۲۴۰ سبد غذایی بین مادران باردار روستایی در مهاباد توزیع شد

 کارشناس بهبود تغذیه مرکز بهداشت مهاباد گفت: امسال طی ۲ نوبت ۲۴۰ سبد غذایی در بین مادران و زنان باردار روستایی این شهرستان توزیع شد.

پروین مولوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سبدهای غذایی با هدف ارتقای وضعیت تغذیه مادران نیازمند تحت پوشش برنامه حمایت تغذیه‌ای موسسه بنیاد علوی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر ۲ ماه یک بار توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: مادران باردار روستایی بی‌بضاعت که دارای BMI (شاخص توده بدنی) کمتر از ۱۸.۵ در شروع بارداری، وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم در قبل از بارداری، هموگلوبین کمتر از ۱۰.۴ باشند و مادرانی که چندقلو حامله و ممنوعیتی برای بارداری نداشته باشند (بیماران قلبی، فشارخون بالا و …)، مشمول دریافت سبد غذایی رایگان هستند.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح، مادران باردار روستایی از ابتدای ماه چهارم بارداری تا ۶ ماه بعد از بارداری سبد کالایی دریافت می‌کنند، گفت: جامعه هدف این طرح توسط مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت شناسایی شده و برای دریافت سبد کالا به مرکز بهداشت این شهرستان معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: این سبدهای حمایتی حاوی ۱۵ قلم مواد غذایی شامل برنج، لوبیا، عدس، گوشت مرغ، نخود، لپه، ماکارونی، عسل، خرما، تن ماهی، پنیر، روغن و حلوا شکری است و هر مادر باردار مشمول این طرح در طول بارداری و شیردهی می‌تواند ۶ بار بسته غذایی دریافت کند و پس از پایان دوره هر مادر، مادر باردار جدیدی جایگزین وی می‌شود.

بنیاد علوی در راستای ارائه کمک‌های اثربخش برای ارتقای توانایی مادی، فرهنگی و معنوی مستضعفان و محرومان، بکارگیری بهینه منابع، استفاده از روش‌ها و فناوری‌های مناسب، بهره‌مندی از نیروی انسانی با انگیزه و ماهر، پایبندی به ارزش‌ها و توجه به کرامت انسان‌ها، ایجاد زمینه مشارکت خیرین و تعامل با سایر دستگاه‌ها در جهت ارتقا سطح زندگی محرومین جامعه فعالیت می‌کند.

نرخ باروری در شهرستان مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت ۲ درصد اعلام شده است.

پاسخ بدهید