ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > جرائم کیفری بانوان در دادگاه خانواده رسیدگی شود

معاون مدیرکل امور بانوان استاندار همدان خواستار شکل‌گیری دادگاه خانواده مجزا برای بانوان حتی برای رسیدگی به جرائم کیفری شد.

پروانه رسولی روز شنبه در کارگروه حقوق شهروندی استان همدان بیان کرد: حضور بانوان در مراکز قضایی بار روانی زیادی را به آنها تحمیل می کند که امید می رود بتوان دادگاه ویژه ای برای این قشر اختصاص یابد.

وی ادامه داد: همچنین انتظار می رود با توجه به نبود قاضی زن، در دادگاه ها مشاوران قضایی خانم پیش بینی شود تا آنها به صورت رایگان به مراجعه کنندگان زن مشاوره بدهند.

رسولی گفت: برخی از زنان به خاطر ترس از دادگاه و نداشتن سواد اجتماعی نمی دانند چگونه حقوق خود را دنبال کنند یا ترس از دادگاه مانع از پیگیری حقوق آنها می شود.

معاون مدیرکل امور بانوان استاندار همدان بیان کرد: تاکنون در رسانه ملی برنامه ای که حقوق زنان را نشان بدهد نبوده حتی مردان از وظایف خود در قبال بانوان اطلاعی ندارند و این باعث ظلم به این قشر می شود.

رسولی اظهار داشت: طبق ماده ۸۳ حقوق شهروندی حق بانوان است که از فرصت های شغلی مناسب و حقوق و مزایای برابر با مردان در قبال کار، برخوردار باشند.

وی افزود: در استان همدان فرصت برابری برای بانوان در جایگاه های مدیریتی فراهم شده است و بانوان علاوه بر داشتن حقوق برابر از توان و ظرفیتشان برای پیشبرد کارها استفاده می شود.

معاون مدیرکل امور بانوان استاندار همدان با بیان اینکه درباره حقوق کودکان در همدان فعالیت های مثبتی صورت گرفته است گفت: عملیاتی کردن منشور حقوق کودک مطابق با سند ملی کودک در همدان پیگیری شده و برش استانی برای این منشور نیز در نظر گرفته شده است

رسولی ادامه داد: براساس گزارش دستگاه ها وضعیت موجود احصا شده و برای عملیاتی کردن این سند و وظیفهمند کردن دستگاه های مرتبط با حقوق کودک مطابق با سند جامع حقوق کودک، هدف گذاری شده است.

وی گفت: تعامل خوبی با دادگستری و  نهادهای حمایتی صورت گرفته برای اینکه بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار از فرصت های حمایتی لازم برخوردار شوند.

رسولی از اجرای دقیق لایحه عدالت جنسیتی، نظارت بر اجرای صحیح قانون دور کاری بانوان دارای شرایط خاص و  قانون پاس سلامت در همدان خبر داد.

پاسخ بدهید