ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

یکهزار بانوی کرمانی عضو جمعیت هلال احمر هستند

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > یکهزار بانوی کرمانی عضو جمعیت هلال احمر هستند

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان هم اکنون یکهزار بانوی استان با عنوان امدادگر در این جمعیت بشردوستانه به فعالیت مشغول هستند.

رضا فلاح عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد دوره ها و آموزش های تخصصی را گذرانده و در قالب تیم های مختلف سازماندهی شده‌اند.

وی گفت: بانوان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی جمعیت هلال احمر استان کرمان را یاری می کنند و این افراد پایگاه ثابتی ندارند لذا در طرح‌های مختلف این جمعیت مشارکتی فعال دارند.

وی با بیان اینکه نیاز به بانوان امدادگر در برخی حوادث وجود دارد تصریح کرد: این افراد به حادثه‌های مربوط به بانوان اعزام می‌شوند و مشارکت مطلوبی هم دارند و امدادرسانی مناسب آنان در سال‌های گذشته شاهدی بر توانایی بی‌نظیر بانوان در حوزه امداد و نجات استان کرمان بوده است.

فلاح گفت: بانوان بسیاری با حضور موثر در فعالیت‌های امدادی این استان توانایی خود را ثابت کردند و دوشادوش مردان، بدون هیچ چشم داشتی به فعالیت‌های بشر دوستانی و امدادرسانی در حوادث مشغولند.

به گفته فلاح، بانوان با حضوری پررنگ، به صورت پای ثابت در تمامی برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان کرمان مشارکت دارند.

حضور و مشارکت فعال بانوان داوطلب در عرصه امدادرسانی و فعالیت های بشر دوستانه نشان می دهد که کمک به همنوعان به عنوان وظیفه‌ای همگانی در میان تمامی لایه‌های جامعه استان کرمان رسوخ کرده و بانوان این استان را به عنوان نمونه‌ای مثال زدنی در امدادرسانی مطرح کرده است.

پاسخ بدهید