ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > زنان تکواندوی ایران حریفان خود را شناختند

حریفان ۲ ملی‌پوش تیم تکواندوی زنان ایران در رقابت‌های انتخابی گرنداسلم مشخص شدند.

تورنمنت انتخابی گرنداِسلم از فردا (جمعه) در “ووشی” چین آغاز می شود و سه روز ادامه خواهد داشت.

بر این اساس با انجام مراسم قرعه کشی، مهلا مومن‌زاده و کوثر اساسه به عنوان نخستین نمایندگان ایران رقبای خود را شناختند.

تیم‌ملی تکواندو زنان کشورمان به منظور کسب آمادگی بیشتر برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ با ترکیب مهلا مومن‌زاده (۴۹- کیلوگرم)، کوثر اساسه (وزن ۵۷- کیلوگرم)، کیمیا همتی و یلدا ولی‌نژاد (وزن ۶۷- کیلوگرم) و ملیکا میرحسینی (وزن ۶۷+ کیلوگرم) به مصاف رقبایش می رود.

فردا (جمعه – ۱۰ آبان ماه) و در روز نخست، مبارزات اوزان ۴۹- و ۵۷- کیلوگرم زنان و ۸۰+ کیلوگرم مردان پیگیری می شود که مهلا مومن زاده و کوثر اساسه نمایندگان ایران هستند.

کوثر اساسه در وزن ۵۷- کیلوگرم در نخستین گام به مصاف “شوتین هان” نماینده چین می‌رود و در صورت برتری به مصاف “ژیائوجینگ وی” دیگر نماینده میزبان که در کارنامه ۳ مدال طلا، یک نقره و ۵ برنز در کارنامه دارد، خواهد رفت.

مهلا مومن زاده دیگر نماینده ایران در این وزن نیز، ابتدا “اومایما البوتچی” از مراکش دارنده مدال طلا قهرمانی آفریفا ۲۰۱۸ و نقره بازی های قهرمانی آفریقا را پیش رو دارد و در ادامه به مصاف “ماریجا استتیس” تکواندوکار با سابقه کرواسی (دارنده برنز قهرمانی اروپا ۲۰۱۸ و مدال های تورنمنت مختلف) می‌رود.

مومن‌زاده این قرار بود در وزن اول مبارزه کند که با صلاحدید کادرفنی در یک وزن بالاتر بر روی شیاپچانگ می‌رود.

مهرو کمرانی سرمربیگری و ریحانه فولادی مربیگری تیم را برعهده دارد.

به نفرات اول تا سوم مشترک به ترتیب ۲۰، ۱۲ و ۷.۲۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد. نفرات اول تا سوم جواز حضور در مسابقات گرنداِسلم را کسب می‌کنند.

ایرنا

پاسخ بدهید