ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

فعالیت ۸۰ درصدی زنان در صنعت فرش/ حق مالکیت برای زنان در صنعت فرش قائل شود

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > فعالیت ۸۰ درصدی زنان در صنعت فرش/ حق مالکیت برای زنان در صنعت فرش قائل شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به فعالیت ۸۰ درصدی زنان در صنعت فرش خواستار قائل شدن حق مالکیت برای زنان در صنعت فرش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ سیده فاطمه ذوالقدر در همایش تجلیل از زنان فرش باف سرزمین ایران که در نمایشگاه صنعت ملی فرش برگزار شد با یادآوری اهمیت و ارز آوری این صنعت، گفت: باید حمایت از تولیدکنندگان برای خلق آثار منحصر به فرد در راس فعالیت‌ها قرار گیرد زیرا در این حوزه غفلت‌های زیادی صورت گرفته و ناامید شدن تولید کنندگان را در پی داشته است.

فعالیت ۸۰ درصدی زنان در صنعت فرش

عضو فراکسیون زنان مجلس برطرف کردن موانع گمرکی، موانع صادرات، تقویت حضور در نمایشگاه های جهانی و برگزاری بازارچه های مرزی را از جمله عوامل  موثر در توسعه صنعت فرش دستباف برشمرد و با یادآوری فعالیت ۸۰ درصدی زنان در صنعت فرش، ادامه داد: باید در این حوزه حق مالکیت برای زنان قائل شویم زیرا دسترنج بسیاری از این زنان ناشناخته با برندهای دیگر به فروش می‌رسد که در این رابطه به عنوان نمونه حاصل دسترنج زنان بشاگرد به نام کاشان و اصفهان فروخته می‌شود.

ذوالقدر یادآور شد:  بخش‌های خصوصی و دولتی و مجلس شورای اسلامی باید در مسیر رفع موانع تولید و فروش گام بردارند تا هنر و صنعت فرش به جایگاه اصلی خود بازگردد./

پاسخ بدهید