ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

طرح ملی گفت و گوی خانواده با حضور معاون رئیس جمهوری در مشهد بررسی شد

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > طرح ملی گفت و گوی خانواده با حضور معاون رئیس جمهوری در مشهد بررسی شد

طرح ملی گفت و گوی خانواده روز دوشنبه با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری و صاحب نظران و کارشناسان حوزه زنان و خانواده در مشهد بررسی شد.

معصومه ابتکار در نشست تخصصی پیرامون این طرح گفت: بررسی طرح ملی گفت و گوی خانواده با نظارت معاونت رئیس جمهوری و همکاری انجمن های جامعه شناسی در کشور در حال اجراست تا مشکلات و راهکارهای اجرایی آن در حوزه خانواده تبیین شود.
وی افزود: این طرح فقط به موضوع زنان اختصاص ندارد بلکه مقوله ای اجتماعی با محوریت خانواده است زیرا کارکرد حمایتی خانواده در معرض اختلال و آسیب قرار دارد.
وی اظهار داشت: طرح ملی گفت و گوی خانواده از ابتدای دولت دوازدهم با همکاری دانشگاهیان، صاحبنظران و متخصصان در امر خانواده آغاز شد که در راستای یکی از ماموریت های معاونت امور زنان و خانواده و بر اساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در موضوع صیانت از خانواده است.
معاون رئیس جمهوری گفت: ارتباط بین همسران در تربیت کودکان بسیار اثرگذار است و طرح ملی گفت و گوی خانواده تلاش می کند این ارتباط را در جهت درست هدایت نماید و لازم است همه دستگاه های اجرایی برای اجرای این طرح همکاری بیشتر داشته باشند.
وی یکی دیگر از برنامه های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را ‘گفت و گوی بین نسلی و خانواده’ با همکاری وزارت ورزش و جوانان ذکر کرد و افزود: در این طرح ارتباط بین خانواده و جوانان بررسی می شود تا بتوان راهکارهایی برای تعمیق این ارتباط یافت.
مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: نخستین نشست پیرامون طرح ملی گفت و گوی خانواده در این استان ۲۹ آذر ماه امسال در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
فرشته سلجوقی افزود: امروز دومین نشست این طرح با حضور معاون رئیس جمهوری برگزار می شود که راه را برای ادامه اجرای این طرح در استان تبیین می کند.
معاون رئیس جمهوری در سفر یک روزه به مشهد در همایش ‘رد پای آب’ حضور یافت و قرار است نخستین ‘آوردگاه توانمندی های زنان ایران زمین’ را در محل نمایشگاه بین المللی مشهد افتتاح کند.

 

 

 

منبع:ایرنا

پاسخ بدهید