ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > درخت مادر در پایتخت کاشته شد

مراسم کاشت «درخت مادر» روز سه شنبه با حضور شهردار تهران و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در محل بوستان نرگس(بوستان ویژه بانوان) برگزار شد.

 در قالب هفته منابع طبیعی و آبخیزداری طی روز های گذشته (۱۵تا ۲۱ اسفند) براساس جدول برنامه شهرداری تهران، درخت های صلح و دوستی، ایثار و امنیت، دانش، امید و فرهنگ و هنر نیز طی آیین هایی نمادین در نقاط مختلف پایتخت کاشته شد.
پیروز حناچی در مراسم کاشت درخت مادر با بیان اینکه بوستان ها را باید به طبیعت نزدیک کنیم اظهارداشت: باید در تجهیز بوستان ها تا جای ممکن آنها را به طبیعت نزدیک کنیم.
وی یادآورشد: در کشورهای دیگر زمانی که وارد بوستان می شوید انگار وارد طبیعت شده اید.
حناچی با اشاره به اینکه در کشور ما این فرهنگ کمرنگ است خاطرنشان کرد: در دنیا بوستان های وسط شهر شما را به طبیعت و محیط طبیعی برمی گرداند.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده بوستان های بانوان به فراخور امکانات در تمام شهر توسعه یابند و گفت: آمار بیماری ها در تهران نشان می دهد ‘تحرک’ در سلامت شهروندان بسیار تأثیرگذار است و باید پیاده روی و استفاده از دوچرخه در بین آنان افزایش یابد.
شهردار تهران همچنین از شهروندان خواست هفته آینده در آخرین سه شنبه های بدون خودرو از خودرو شخصی استفاده نکنند.
وی تصریح کرد: در ادبیات ما ضرب المثل ‘کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من’ نشان می دهد در کوتاه مدت راهی جز همراهی مردم برای کاهش آلودگی هوا نیست.
حناچی اظهارداشت: ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از وسایل نقلیه متحرک است که ۴۰ درصد آن به طور مستقیم به خودروهای شخصی مرتبط است.
شهردار تهران با بیان اینکه خودروهای شخصی تک سرنشین یکی از دلایل آلودگی هوای تهران است خاطرنشان کرد: باید با همکاری یکدیگر این روش را تغییر دهیم و این جز با همراهی مردم میسر نمی شود.

 

 

 

منبع:ایرنا

پاسخ بدهید