ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > طرح فردوس کمیته امداد قزوین برای اولین بار در کشور اجرا شد

طرح فردوس کمیته امداد قزوین با هدف آشنایی بیشتر مددجویان زن با سبک زندگی ایرانی اسلامی برای اولین بار در کشور اجرا شد.

معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح فردوس با هدف آموزش خانواده برای هشت هزار مددجوی زن تحت پوشش این سازمان که عمدتا دانشجو و دختران جوان هستند، در بقاع متبرکه قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام محمود مولایی افزود: این طرح بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تمدن سازی باید از خانواده‌ها شروع شود، با مشارکت ادارات کل اوقاف و حوزه‌های علمیه قزوین اجرایی شده و آموزش سه هزار و ۴۰۰ مددجو نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت بقاع متبرکه و همچنین اساتید حوزه علمیه استفاده شده است، گفت: هدف ما از برگزاری این طرح در بقاع متبرکه حضور مددجویان در امامزاده‌ها، آشنایی با معماری ویژه بقاع متبرکه، ایجاد آرامش و پذیرش مباحث دینی و معنوی است که به طور قطع به پیشبرد و سرعت کار منجر می‌شود.

مولایی همچنین به الزام دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان در همکاری با این طرح پرداخت و اظهار داشت: از دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شده که مباحث آموزش خانواده را در قالب طرح فردوس و در بقاع متبرکه استان دنبال کنند و در این رابطه سه سطح برای ادارات نیز شناسایی شده است.

معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد قزوین خاطرنشان کرد: مباحثی مانند آشنایی با مهدویت، کالبد شکافی آسیب‌های اجتماعی، بیان مباحث اعتقادی و آموزش احکام از محورهای آموزشی در این طرح است که توسط کارشناسان و بازرسان استان نیز نظارت می‌شود.

پاسخ بدهید