ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > جهت‌دهی سازمان تبلیغات به فعالیت‌های بانوان

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمند کردن بانوان به فعالیت فرهنگی تبلیغی آن‌ها جهت می‌دهد.

لیلا کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: در اداره‌کل تبلیغات اسلامی در حوزه بانوان، از ابتدای سال تاکنون فعالیت‌های زیادی انجام شده‌است.

وی ادامه داد: در ابتدای سال سیل فروردین‌ماه در استان به‌ویژه در شهرستان پلدختر را داشتیم که در آن کار بانوان ما هماهنگی با مبلغات و بانوان فرهیخته جهت حضور در محل وقوع سیل و کمک به سیل‌زدگان به‌ویژه بانوان بود که شاهید مشارکت چشم‌گیر بانوان در این عرصه بودیم.

کریمی تصریح کرد: بانوان استان در کمک‌ به مردم سیل‌زده در حوزه‌های مختلف، ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و کمک‌های غیرنقدی مانند تهیه غذا، امدادرسانی به‌صورت امدادگر و خدمات امدادی حضور فعالی داشتند.

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‌که عمده کار بانوان فرهیخته اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان تشکیل اتاق فکر است، اظهار کرد: ما کارگروه‌های تخصصی داریم که در آن معضلات  و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بررسی شده و نتیجه آن توسط بانوان فرهیخته و مبلغات، که مخاطبان آن‌ها عمده بانوان در اقشار مختلف استان هستند، به جامعه تزریق می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین کارگروه‌های تخصصی مانند عفاف و حجاب و رسانه و فضای مجازی در استان تشکیل شده است.

کریمی با اشاره به این‌که ما در جنگ نرم با دشمن هستیم، عنوان کرد: جنگ ما با دشمن در پشت خاکریزها نیست بلکه دشمن داخل گوشی‌ها، لپ‌تاپ و در خانه‌های ماست، بنابراین کارگروه‌ تخصصی رسانه و فضای مجازی و همچنین اتاق فکری در این رابطه تشکیل شده‌است که باید خروجی آن‌را در سراسر استان ببینیم.

این مسئول با اشاره به این‌که بیشترین جمعیت بانوان ما را خانم‌های جلسه‌ای و علمی تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: خانم‌های جلسه‌ای طیف وسیعی از مخاطبان مانند خانم‌اب خانه‌دار، کارمندان و … را در اختیار دارند، و با زبان عموم جامعه صحبت می‌کنند که با این شیوه خروجی اتاق فکر ما در جلسات خانگی به کل بانوان در اقشار مختلف منتقل می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی عملیات رمضان در استان، اظهار کرد: این کارگاه‌ها با حضور اساتید برجسته و اقشار تأثیرگذار بانوان در استان حول محور بیانیه گام دوم انقلاب و تحکیم بنیان خانواده برگزار شد.

کریمی با اشاره به ثبت‌نام حدود ۷۰۰ مبلغه استان در سامانه سجام، بیان کرد: در این ایام ۴۰۰ مبلغه که در سامانه ثبت‌نام ثبت‌نام کرده‌اند جهت تبلیغ به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

این مسئول با اشاره به برگزاری عملیات محرم حول محور بیانیه گام دوم انقلاب، عنوان کرد: مبلغات در ایام محرم و صفر نیز در رابطه با تحکیم بنیان خانواده و بیانیه گام دوم انقلاب صحبت کردند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این اداره‌کل در راستای ترویج ازدواج آسان، عنوان کرد: در این راستا جلساتی در سطح بانوان فرهیخته برگزار شده و نتیجه آن در جلسات مختلف در اختیار بانوان در اقشار مختلف قرار گرفت.

کریمی با اشاره به برپایی نمایشگاه پوستر با موضوع خانواده در هیئات مذهبی استان، ادامه داد: در شهرستان خرم‌آباد دو نمایشگاه و در هر شهرستان یک نمایشگاه برپا شد.

این مسئول با اشاره به این‌که به گفته مقام معظم رهبری ما باید در کار فرهنگی افق‌های خیلی دور را ببینیم، اظهار کرد: بانوان ما کارفرهنگی تبلیغی انجام می‌دهند.

وی با بیان این‌که به گفته مقام معظم رهبری رشد جامعه یک رشد میانه بوده‌است، افزود: این درحالی‌است که ما کمال معنوی و الهی، جامعه اسلامی مُبرا از فقر و گرسنگی و مدینه فاضله را می‌خواهیم.

کریمی با بیان این‌که مقام معظم رهبری خیلی ژرف‌نگر بوده و به مسائل عمیق می‌نگرند، عنوان کرد: سازمان تبلیغات با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمند کردن بانوان به فعالیت فرهنگی تبلیغی آن‌ها جهت می‌دهد.

پاسخ بدهید