ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

تجلیل از پرستاران بخش کودکان مبتلا به ام.پی.اس به مناسبت ولادت حضرت زینب

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > تجلیل از پرستاران بخش کودکان مبتلا به ام.پی.اس به مناسبت ولادت حضرت زینب

به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار موسسه صیانت از حقوق زنان از پرستاران بخش کودکان مبتلا به ام.پی.اس و بیمارستان مفید و مرکز طبی کودکان تقدیر کرد. کودکان مبتلا به ام.پی.اس باید به صورت هفتگی داروهایی را مصرف کنند و اگر تنها یک هفته وقفه در تزریق این دارو صورت بگیرد به مثابه این است که بیمار ۶ ماه تزریق دارو را انجام نداده است که همین موضوع عوارض جدی برای بیماری در پی خواهد داشت. با ایجاد تحریم‌ها مشکلاتی در زمینه واردات داروهای این بیماران ایجاد شده و  شرکت‌های وارد کننده نیز اعلام کردند که توانایی واردات داروهای این بیماران با ارز دولتی را ندارد.

موکوپلی ساکاریدوز یا همان ام.پی.اس یک بیماری ژنتیکی است که با جهش دریک ژن یا شکست در چند ژن در فرد بروز می‌کند. علائم آن بزرگی کبد و طحال، کدورت قرنیه چشم، انگشتان پنجه کبوتری، فتق ناف و بیضه، دفرمه شدن استخوان‌ها و با پیشرفت بیماری مشکلات قلبی و ریوی بزرگی سر(هیدروسفالی)، تنگی کانال گردن که موجب اختلالات حرکتی در بیمار می‌شود.

بیماری ام. پی. اس یک بیماری پیش رونده است که می‌توان با تشخیص زود‌رس از برخی از علائم آن جلوگیری کرد. تعدادی از مبتلایان به این بیماری هم از نطر ذهنی سالم‌ بوده و از لحاظ یادگیری و آموزشی هم مشکلی ندارند، ولی از نظر جسمی و بدنی دارای مشکلات عدیده‌ای‌ هستند و بدن آن‌ها رشد نمی‌کند و تنها قد و وزن این بچه‌ها تا سن ۷ سالگی رشد می‌کند.  گفتنی است انجمن بیماران ام.پی.اس ایران با هدف حمایت از کودکان مبتلا به این بیماری به همت خانواده‌های کودکان تاسیس شده است.

موسسه صیانت از حقوق زنان در راستای تکریم نقش و چایگاه پرستارانی که با وجود تحریم‌های دارویی آمریکا، در راستای حق بر سلامت این کودکان اهتمام جدی می‌ورزند، به مناسبت روز پرستار از این دو بیمارستان بازدید و از پرستاران بخش مربوطه و سرکار خانم نوری، مدیرعامل و خانم وطن خواه مسئول روابط عمومی نیز بعنوان مادرپرستار کودکان تقدیر بعمل آورد.

پاسخ بدهید