ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

بانوان ورزشکار ایرانی ۳۳ درصد مدال‌های بازی‌های آسیایی را از آن خود کردند

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > بانوان ورزشکار ایرانی ۳۳ درصد مدال‌های بازی‌های آسیایی را از آن خود کردند

پروین کرملو شامگاه شنبه در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از افتخارآفرینان استان در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: سیاست های وزارت ورزش و جوانان مبتنی بر توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم ورزش همگانی مشارکت بیش از گذشته بانوان در این حوزه است، اضافه کرد: در حوزه قهرمانی درصدد هستیم که سهم مدال آوری بانوان ورزشکار بیش از گذشته ارتقا یابد.

این مسوول با بیان اینکه ۳۳ درصد از مدال های مسابقات آسیایی هانگژوی چین به بانوان ایرانی اختصاص داشت، ادامه داد: این میزان نسبت به جمعیت اعزامی بانوان در مقایسه با آقایان عدد مطلوبی است.

وی با بیان اینکه در سیاست های توسعه ورزش بانوان قدم های خوبی برداشته شده است، اضافه کرد: حوزه ورزش بانوان عقب گردی نداشته و به صورت صعودی حرکت کرده است.

این مسوول ورزشی با بیان اینکه در مسابقات آسیایی ۲۰۱۰ سهم مدال های کسب شده از سوی بانوان ورزشکار ایرانی ۲۳ درصد بود، ادامه داد: این میزان طی دوره های بعدی به ۲۶، ۲۷، ۲۸ و امسال نیز به ۳۳ درصد رسید.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه حوزه ورزش همگانی بانوان نیز سه طرح مهم ورزشی از سن پایین تا سالمندی را مورد توجه قرار داده است، ادامه داد: یکی از آنها توجه به جشنواره فرهنگی و ورزشی ویژه دانش آموزان شبانه روزی بوده که در سطح کشور در حال اجراست.

کرملو، پایش و غربالگری آمادگی جسمانی زنان و دختران را از دیگر برنامه های این دفتر اعلام کرد و افزود: فاز اول این برنامه برای زنان شاغل است همچنین طرحی دیگر در حوزه زنان سالمند با عنوان” آب درمانی” با همکاری فدراسیون شنا و نجات غریق در حال اجراست.

این مسوول ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد سهم مدال آوری بانوان ورزشکار زنجانی در مسابقات آسیایی به تعداد چهار ورزشکار ۱۲.۵ درصد از کل مدال های کشور بوده است.

وی اضافه کرد: پس از استان های تهران و اصفهان که به ترتیب ۲۰ و ۱۸ بانوی ورزشکار در مسابقات آسیایی داشته و ۱۸ درصد مدال ها را کسب کرده اند زنجان در رتبه بعدی قرار داشته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان یکی از رویکردهای مهم ورزش بانوان برای کسب مدال آوری بیشتر را افزایش تعداد ورزشکاران عنوان کرد و گفت: هدفگذاری دفتر این است مشارکت بانوان را در حوزه مربیگری افزایش دهیم.

این مسوول، یکی از سیاست های مهم این دفتر را تقویت مربیان ورزشی بانو، بیان کرد و گفت: تلاش می شود در این حوزه نیروهای انسانی متخصص تربیت کنیم که از جمله چالش های مهم توسعه ورزش بانوان است.

وی با بیان اینکه برنامه هایی این دفتر در راستای کاهش کم تحرکی گروه های هدف است، خاطر نشان کرد: تنها حوزه ای که در عرصه اجتماعی نقش پررنگ و حرکت رو به جلو داشته، ورزش بانوان بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

پاسخ بدهید