ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

افتتاح “مرکز ماده ۱۶ بانوان”، تا پایان سال در آذربایجان شرقی

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > افتتاح “مرکز ماده ۱۶ بانوان”، تا پایان سال در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تا پایان سال جاری مرکز ماده ۱۶ بانوان را در استان افتتاح می‌کنیم.

محمدرضا پورمحمدی در کارگاه آموزشی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به موقعیت حساس جغرافیایی و تزانزیتی استان، گفت: آذربایجان شرقی با چند کشور همسایه مرز مشترک دارد و ارتباطات خوبی بین استان و این کشورها برقرار است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، موضوعات سیاسی و اقتصادی خاص در این استان باعث شده تا بیش از سایر استان‌ها در معرض مخاطرات و آسیب‌هایی چون مواد مخدر قرار گیرد.

وی با اشاره به نرخ پایین اعتیاد استان در مقایسه با استان های دیگر کشور، گفت: به این وضعیت بسنده نمی‌کنیم و همواره برای ریشه کردن مواد مخدر در استان و کشور تلاش می کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تمامی دست اندرکاران مبارزه با باندهای قاچاق و تهیه و توزیع مواد مخدر در استان، اظهار کرد: آذربایجان شرقی، با اقدامات شبانه روزی مسئولان امر و همراهی مردم، پاک‌ترین استان کشور بوده و استانی بدون معتاد متجاهر است.

وی، میانگین نرخ اعتیاد در استان را ۱٫۲ دهم درصد اعلام کرد و گفت: این رقم، بسیار پایین تر از نرخ متوسط کشوری بوده و باید برای کاهش هرچه بیشتر آن تلاش شود. همچنین باید بسترها و زمینه‌های هدایت افراد به سمت مواد مخدر مشخص شده و اهتمام ویژه‌ای جهت انسداد این مسیرها اعمال شود.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به ابتکار مسئولان سابق استان در احداث مرکز ماده ۱۶ عنوان کرد: خوشبختانه فعالیت این مرکز رو به بهبود است و به مرکزی برای خودمعرفی افرادی که در گرداب اعتیاد گیر افتاده‌ بودند، تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، پورمحمدی در خاتمه با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر، گفت: با توجه به این‌که کشورمان در مسیر تزانزیت جهانی مواد مخدر قرار دارد، بنابراین شهدا و جانبازان این راه، نه تنها در حق مردم ایران بلکه در حق مردم جهان، ایثار و فداکاری کرده‌اند.

پاسخ بدهید