ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

ابتکار از اجلاس بین المللی زنان در حوزه فناوری اطلاعات خبرداد

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ابتکار از اجلاس بین المللی زنان در حوزه فناوری اطلاعات خبرداد
معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از برگزاری اجلاس بین المللی زنان در حوزه فناوری اطلاعات «آی تی» و فناوری اطلاعات و ارتباطات «آی سی تی» با تمرکز بر موضوع تجارت الکترونیک در سال ۹۷ خبر داد.
این اجلاس بین المللی روز هفتم مردادماه امسال با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح بین المللی برگزار می شود و به گفته ابتکار هدف اصلی آن توان افزایی زنان در حوزه های فناوری اطلاعات است.

ابتکار گفت: از آنجا که زنان ایرانی در بخش های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی در سال های اخیر پیشرفت های خوبی داشته اند، آموزش مهارت های متنوع در قالب اینگونه همایش ها نیز می تواند در راستای توانمندسازی بیشتر آنها بسیار کارساز و تاثیرگذار باشد.

پیش از این سودابه رادفر، مشاور امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پیش تر گفته بود که سند راهبردی زنان در وزارت ارتباطات به منظور توان افزایی بانوان در بخش فناوری و اطلاعات تدوین شده است که یکی از شاخصه های آن توسعه پایدار و متوازن است تا بانوان بتوانند به توانمندی های لازم برسند.

بر اساس آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حاضر ٧٢ درصد بانوان از تلفن همراه استفاده می کنند و ۴٨ درصد از کاربران اینترنت نیز بانوان هستند.

منبع: ایرنا

پاسخ بدهید