ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > نصب سردیس بانو حدیدچی در بوستان بانوان تهران

نصب سردیس بانو حدیدچی در بوستان بانوان تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ از برگزاری مراسم یادبود بانوی مبارز انقلابی مرحومه «مرضیه حدید چی» در بوستان بانوان و نصب سردیس وی، خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، «محمد خادمی» با اظهارداشت: همزمان با فرارسیدن سالگرد درگذشت بانوی مبارز «مرضیه حدیدچی «در ۲۷ آبان ۱۳۹۵ و به منظور قدردانی از مجاهدت و فداکاری های این بانوی مبارز و تعیین جایگاه بانوان مبارز انقلابی، ویژه برنامه ای در تاریخ ۲۸ آبان جاری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بوستان بانوان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بوستان حدود ۳۵ هکتاری مرحومه مرضیه حدیدچی به عنوان پنجمین بوستان بانوان پایتخت سال گذشته با حضور شهردار تهران افتتاح شد، افزود: این بوستان برای بهره‌مندی افراد کم‌توان و سالمند مناسب‌سازی شده و در طراحی آن به کارگیری محیط های بکر جنگل لویزان با تمرکز بر صیانت از محیط زیست مدنظر قرار گرفته است.

خادمی با اشاره به مراسم بزرگداشت بانو حدیدچی تصریح کرد : مراسم مذکور با حضور جمعی از مدیران شهری و خانواده معظم بانو حدیدچی به منظور رونمایی از سردیس این بانوی بزرگوار و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.  

بوستان بانوان مرحومه مرضیه حدیدچی در خیابان کوهستان محله قاسم‌آباد ده نارمک قرار داشته و با توجه به شیوع ویروس کرونا ضمن جلوگیری از تجمع افراد از ۸ صبح تا ۱۷ میزبان بانوان خواهد بود.

مرضیه حدیدچی (دباغ) از جمله زنان مبارز انقلاب اسلامی است که خرداد ۱۳۱۸ در همدان به دنیا آمد و بارها در دوران ستمشاهی از سوی ساواک دستگیر و شکنجه شد و پس از هجرت امام(ره) به پاریس در سال۱۳۵۷ به خیل یاران ایشان پیوست.

فرماندهی سپاه همدان و مسئولیت بسیج خواهران، سه دوره نماینده مردم تهران و همدان در مجلس شورای اسلامی از جمله مسئولیت های وی پس از انقلاب بود.
مرحوم مرضیه حدیدچی پس از عمری مجاهدت، صبحگاه پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ پس از گذراندن دوره‌ای بیماری در سن ۷۸ سالگی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) دار فانی را وداع گفت.

IRNA

پاسخ بدهید