ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > زنان الگوی مناسبی برای مشارکت خانواده در ورزش همگانی هستند

زنان الگوی مناسبی برای مشارکت خانواده در ورزش همگانی هستند

نایب رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان گفت: زنان، با مشارکت فعال خود در زمینه‌های مختلف ورزشی و به ویژه ورزش‌های همگانی الگوی مناسب ترویج فعالیت بدنی برای سایر افراد خانواده هستند.

پرستو شهنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: زنان با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل داده، و به ‌واسطه نقش مهمی که در خانه ایفا می‌کنند و نیز  جایگاهی که اجتماع برای آنها تعریف کرده، از ارکان مهم بنیان خانواده به‌ شمار می‌آیند لذا شناسایی کیفیت زندگی آنان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه زنان نقش بسزایی در حفظ سلامت افراد خانواده و در نهایت جامعه دارند گفت: عواملی که منجر به تقویت روابط اجتماعی زنان می‌شود باعث یک جامعه سالم و با نشاط شده که سلامت روحی و جسمی اعضای آن جامعه را تضمین می‌کند.

نایب رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان افزود: ورزش سبب ارتقای کیفیت زندگی، ایجاد حس خوب بودن، لذت بردن از زندگی، افزایش توان جسمی و ذهنی می‌شود؛ همچنین از بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری های عضلانی اسکلتی، پوکی استخوان و کمر درد و دردهای مزمن جلوگیری می‌کند.

وی گفت: برخی بیماری‌ها در زنان بیشتر از سایر گروه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد. علاوه بر این زنان، برای فرزندان خود نقش الگو دارند و اگر از طریق فعالیت جسمانی کافی و تامین غذای سالم، در صدد ارتقای سلامت خود باشند، سلامت را در تمام ابعاد به خانواده خود و کل جامعه انتقال خواهند داد. 

شهنی، با بیان اینکه زنان با فعالیت روزمره تا حدودی می‌توانند آمادگی متابولیک بدن خود را بالا ببرند افزود:وقتی آمادگی بدن بالا می رود تمام دستگاه‌های بدن خوب کار کنند.زنان در صورتی می‌توانند سطح سلامت خودشان را ارتقا بخشند که این فعالیت‌ها بهینه شود و فقط در انجام یک سری کارهای خاص و روزمره خلاصه نشود.

وی ادامه داد: زنان می‌توانند با مشارکت فعال خود در زمینه‌های مختلف ورزشی و به ویژه ورزش‌های همگانی الگوی مناسب ترویج فعالیت بدنی باشند. انجام تحرک جسمی منظم نه تنها به افزایش آمادگی جسمانی می‌انجامد، بلکه برای تقویت روح و روان نیز مفید است.

این مدرس ورزش بیان کرد: ورزش همگانی یک عامل اساسی در تامین سلامتی و کیفیت زندگی افراد جامعه است، و مردم براساس فرهنگ، نگرش‌ و باورها و همچنین با توجه به ویژگی های فردی (سن، جنس، شغل) و وضعیت مادی خود در ورزش همگانی شرکت می‌کنند، لذا افزایش آگاهی زنان در خصوص تاثیر مفید ورزش بر سلامت می‌تواند محرک مناسبی برای تشویق آنها به فعالیت بدنی مستمر و منظم و به دنبال آن ترغیب سایر اعضای خانواده باشد. پیاده روی یکی از این ورزش ها است که می‌تواند هم از نظر روحی و هم از نظر فیزیولوژیکی مؤثر باشد همچنین نیاز به هزینه و تجهیزات ندارد و می‌توان به راحتی روزی نیم ساعت این فعالیت را انجام داد.

وی افزود: با توجه به اینکه زنان بیشترین جامعه مخاطب هیات ورزش‌های همگانی هستند، برنامه‌هایی از جمله ایجاد ایستگاه های ورزشی مخصوص بانوان در برخی از نقاط استان با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری کلاس های آنلاین ورزشی در قالب پویش “آماده باش” و پویش “وقت ورزش” توسط بیشتر کمیته های هیات ورزش های همگانی در شرایط کرونا، تولید محتوای برنامه‌های ورزشی یوگا و پیلاتس و قرار دادن در صفحات مجازی برای استفاده بهینه مخاطبان در شرایط کرونا، تهیه پوسترهای آموزشی و انتشار در فضای مجازی با موضوعات مختلف برای آگاه سازی بانوان در هفته سلامت بانوان ، برگزاری لایوهای آموزشی با موضوعات مختلف توسط کمیته‌های زیر مجموعه هیات همگانی در هفته سلامت بانوان، تشویق، ترغیب و ایجاد انگیزه برای شروع به ورزش و داشتن جامعه‌ای فعال در قالب پویش “تو هم شروع کن”  از سوی هیات ورزش های همگانی برای بانوان خوزستان انجام شده است.

irna

پاسخ بدهید