ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > توانمندسازی ۶۸ زن سرپرست خانوار در کهگیلویه و بویراحمد

توانمندسازی ۶۸ زن سرپرست خانوار در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از توانمندسازی ۶۸زن سرپرست خانوار در این استان خبر داد.

“نادیا صداقت” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: طرح ملی توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور از ابتدای سال ۹۸ در استان آغاز شد.

وی اظهارکرد: این طرح با هدف ایجاد اشتغال پایدار، افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق و جلوگیری از تحت پوشش قرار نگرفتن زنان سرپرست خانوار و حمایت‌های هدفمند با کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جهاددانشگاهی بعنوان مجری طرح در استان در حال اجراست.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد اشتغالزایی این طرح ۶۸ نفر از زنان سرپرست خانوار که شرایط و ویژگی‌های طرح را داشته اند در سه فاز شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌های استان، توانمندسازی(آموزش، مشاوره، شبکه سازی و …) و اتصال به بازار کار عملیاتی طرح شروع شد.

صداقت تصریح کرد: پس از شناسایی این افراد و اعتبارسنجی و استعدادسنجی انان کار آموزش و مشاوره و لینک به پیشرانان علاقمند به شرکت در طرح شروع شد که در روند عملیات طرح سه مزیت استانی طرح شامل گلیم و دست بافت‌های داری، پوشاک و تولیدات باغی و گیاهی و کشاورزی(صنایع تبدیلی) شناسایی شد.

وی ادامه داد: تعداد ۶۸ نفر سهم ایجاد اشتغال استان در شغل های گلیم بافی، گلیم گبه، گبه بافی، البسه محلی، البسه سنتی، تولیدات ترشیجات و شوریجات و بسته بندی انواع میوه، حبوبات و خشکبار در قالب این طرح بوده که متقاضیان بالغ بر ۱۳۰۰ نفر ساعت استعدادسنجی، مشاوره و آموزش دیده اند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این طرح ۱۴ پشتیبان و پیشران همکاری می کنند که باعث ایجاد دو شبکه تامین مواد اولیه و طراحی فرش و سایر دست بافت ها شده و کار اتصال به بازار با همکاری جهاددانشگاهی و معرفی ۳ مکان بازار در حال اجراست.

صداقت تاکید کرد: زنان همسر فوت شده، زنان مطلقه، زنان دارای همسر زندانی، از کار افتاده، معتاد، متواری و مفقود الاثر و دختران هرگز ازدواج نکرده بیکار ۴۵ تا ۵۵ سال گروه‌های چهارگانه این طرح هستند.

وی بیان کرد: این طرح با کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی جهاددانشگاهی در حال اجراست.

پاسخ بدهید