ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > اولین پیست دوچرخه سواری بانوان استان یزد در اردکان راه اندازی شد

اولین پیست دوچرخه سواری بانوان استان یزد در اردکان راه اندازی شد

 معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان یزد از راه اندازی اولین پیست دوچرخه سواری بانوان این استان در اردکان خبر داد.

به گزارش ایرنا آزاده دهقان روز سه شنبه در نشست تخصصی ورزش بانوان خواهان مطالبه گری زنان ورزشکار و نایب رییسان هیات های ورزشی در شهرستان ها شد و گفت: این امر به توسعه ورزش در میان اقشار مختلف جامعه کمک می کند.
وی ادامه داد: اگر زنان مربی در ورزش روزانه خواسته های خود را مطالبه نکنند و با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی حال ، حذف و نادیده گرفته می شوند .
وی اضافه کرد: ظرفیت بسیار بالایی در بین زنان شهرستان اردکان برای ورود به عرصه ورزش وجود دارد که این ضرورت همراهی و حمایت بخش خصوصی و دولتی را می طلبد .

این مسوول با بیان اینکه توسعه و گسترش فعالیت های ورزشی برای این قشر هزینه بر است، تصریح کرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست و به موقع می تواند خیلی در این مورد موثر باشد .
دهقان در ادامه با اشاره به راه اندازی پیست دوچرخه سواری بانوان اردکان در ورزشگاه آزادی اظهار داشت : این پیست اولین پایگاه دوچرخه سواری بانوان استان یزد است.

وی یادآور شد: با راه اندازی این پیست ، مسوولان دیگر شهرستان های استان یزد نیز الگو برداری کرده و در حال راه اندازی هستند تا بتوانند مطالبات بانوان منطقه خود را برآورده کنند .
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان یزد اظهار داشت:  ‌برای تامین زیرساخت ها و تجهیز امکانات ورزشی این اداره کل در تلاش است .

در تقسیم اعتبار تفکیک جنسیت وجود ندارد

به گفته دهقان در تقسیم اعتبار تفکیک جنسیت وجود ندارد و نباید بانوان اردکان را که در ورزش های قهرمانی و همگانی رتبه اول را در استان یزد کسب کرده اند ، نادیده گرفت .
وی با بیان اینکه محدودیت مکانی و زمانی برای بانوان وجود ندارد، این ذهنیت را در بین مردم بایستی عوض کرد، اظهار داشت: شرایط ورزش در تمام حوزه ها باید برای بانوان مساعد باشد.
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان یزد در ادامه بر رونق و توسعه ورزش در روستاها نیز تاکید کرد و افزود: در نظر داریم روستاهای دارای شرایط خاص را برای رونق و توسعه ورزش نیز تجهیز کنیم.
 دهقان بیان کرد: با کمک خیرین باید تسهیلاتی فراهم کنیم که همه دوچرخه شخصی تهیه کنند.

خانم دهقان نخستین معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد است که چندی قبل به این سمت برگزیده شد.

اردکان با رونق ورزش بانوان روبروست 

همچنین معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان گفت: اداره ورزش و جوانان این شهرستان سال گذشته یکی از اداره های برگزیده از لحاظ فعالیت و پاسخگویی به مردم مطرح است که باید از آنها تقدیر و تشکر کرد .
رقیه کرمانیان یادآور شد:  به دلیل نبود فرهنگ مطالبه گری ورزشی در بین مردم و مشکلات اقتصادی زمینه برای نادیده گرفته شدن ورزش در بین اقشار مختلف جامعه شده است .
وی با اظهار خشنودی از رونق ورزش صبحگاهی در بین بانوان اردکان تصریح  کرد: مطالبه گری بانوان دوچرخه سوار باعث شد تا مسوولان به فکر راه اندازی پیست دوچرخه سواری و احداث پارک بانوان باشند.
این مسوول اظهار ‌امیدواری کرد که ورزش بانوان به صورت همگانی و گسترده تر در اردکان نمود پیدا کند .

نگاه مردسالاری در حوزه ورزش وجود دارد
همچنین رییس اداره ورزش و جوانان اردکان گفت : نگاه مردسالاری در حوزه ورزش نیز وجود دارد ، در حوزه ورزش بانوان در پوشش خبری مسابقات ، حمایت از تیم های ورزشی ، تمرین های تخصصی و سفرهای خارجی با محدودیت هایی مواجه هستیم.

احمد شکراللهی افزود: به همسو بودن اداره ها به ویژه آموزش و پرورش و شهرداری در توسعه ورزش بانوان به خصوص ورزش همگانی نیازمندیم.

وی تصریح کرد:‌هنوز در فرهنگ عمومی ورزش و ارتقا آگاهی مردم نیاز به تلاش داریم همانطور که فواید و افتخار ورزش برای آحاد جامعه است ، همه باید یاریگر آن باشند .

شکراللهی گفت: فعالیت حوزه ورزش بانوان بهتر و منظم تر از حوزه آقایان بوده که این امر مرهون زحمت همکاران در اداره و هیات های ورزشی شهرستان است.

نداشتن امکانات و تجهیزات ورزشی ، نبود سالن اختصاصی بانوان ،نداشتن امکانات خاص معلولان ورزشکار و غیره از جمله مشکلات طرح شده در این نشست بود . 

چهار هزار ورزشکار زن بیمه شده و نیز یک هزار بانوی ورزشکار حرفه ای در شهرستان اردکان مشغول به فعالیت های ورزشی هستند.

اردکان ۳۸ هیات ورزشی دارد  و در میان رشته های متعدد می توان به کشتی، تنیس روی میز، فوتبال ، کشتی و شنا اشاره کرد .

مرکز این شهرستان ۱۰۵ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد که شهرستان متشکل از شهرهای عقدا، احمدآباد و اردکان است.

پاسخ بدهید