ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > راه‌اندازی صندوق خرد بانوان روستایی در ۹ روستای کاشمر
مدیر جهادکشاورزی کاشمر خبر داد

راه‌اندازی صندوق خرد بانوان روستایی در ۹ روستای کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر از ارائه آموزش ساماندهی حمایت و زمینه‌یابی زنان تسهیلگر روستایی و صندوق خرد زنان روستایی در ۶ روستا و راه‌اندازی صندوق خرد بانوان روستایی در ۹ روستا خبر داد.

حسین محمدی شامگاه دوشنبه، دهم شهریور ماه، در نشست خبری بیان کرد: با حمایت‌های دولت تدبیر و امید طی ۸ سال اقداماتی در بخش‌های مختلف این شهرستان صورت گرفت که افزایش تولیدات کشاورزی و دامپروری از آن جمله است.

وی اظهار کرد: امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر در جهت حفظ کاربری باغات و مزارع با اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قلع و قمع بنا و با دستور دادستان در اردیبهشت امسال ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده در سطح ۴ هکتار از اراضی حجتیه را تخریب نمود.

وی همچنین بیان کرد: همچنین در اجرای ماده سه قانون حفظ کاربری ۸ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی روستاهای فرگ، سسفد، کلاته شاه محمدآباد، سلطانیه، فروتقه و فیض‌آباد قلع و قمع و در اجرای ماده سه قانون حفظ کاربری بر اساس حکم دادگاه برای چهار مورد از ۹ مورد ساخت و ساز صورت گرفته در اراضی زنده‌جان، فدافن، رزق‌آباد، ایور، صدرآباد، فروتقه حکم برائت صادر و دیگر پرونده‌ها در مراحل رسیدگی است.

محمدی از شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز طی چند سال اخیر در محور کاشمر به کوهسرخ و کاشمر به خلیل‌آباد با دستور دادستان و هماهنگی اداره راه و شهرسازی خبر داد و افزود: طی سال گذشته برای ۲۰۰ نفرروز کلاس آموزشی ترویجی برگزار شد و ۱۰۰ مورد نظارت بر مجوزهای تغییر کاربری و ۱۳ مورد صدور مجوز تغییر کاربری انجام و ۲۰ هزار کیلومتر پیمایش اراضی و گشت صورت گرفت.

وی با اشاره به تعیین‌تکلیف ۲۰ پرونده واگذاری قبلی و انجام ۱۱۰ مورد بازدید و نظارت بر اراضی واگذاری شده، افزود: در این مدت ۴۰ پرونده اراضی واگذار شده برای ثبت در سامانه سازمان امور اراضی و مدارک ۲۵ پرونده جهت طرح در کمیسیون‌های مربوطه تکمیل و ارسال گردید.

مدیر جهادکشاورزی کاشمر ادامه داد: سال گذشته در بخش اصلاحات اراضی برای صدور اسناد(تثبیت مالکیت) در اداره ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی ۷۲ مورد استعلام انجام گرفت. همچنین برای پیگیری و انجام وظایف مربوط به دبیرخانه کارگروه تداخلات شهرستان و وظایف مرتبط با بررسی قوانین اصلاحات ارضی بیش از ۲۰ جلسه کارگروه همراه با بازدیدهای میدانی جهت ۷ پلاک برگزار و انجام شد.

وی مطرح کرد: دبیرخانه کارگروه یکپارچه‌سازی شهرستان با تشکیل ۷ جلسه کارگروه و کمیته فنی ذیل کارگروه و با هماهنگی دبیرخانه مدیریت امور اراضی، پیگیری ارسال ۳ طرح فردی به مساحت ۱۳۶ هزار و ۸۴ متر مربع را نمود.

محمدی افزود: سال گذشته برای قوانین اصلاحات اراضی پلاک‌های مختلف ۳۵ مورد پاسخ به استعلام ادارات و نهادها انجام گرفت. همچنین در این سال ۲۵ هزار و ۵۷۴ متر مربع از اراضی بایر در دره‏گور شناسایی و تعیین تکلیف گردید. در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری و قلع و قمع مستحدثات نیز در ۲۷ هکتار از اراضی بحرآباد ۸۶۰ متر مربع دیوارکشی و ۲۰۰ متر مربع بنا تخریب شد.

راه‌اندازی ۱۵ واحد ۲۰ هزار تنی شست‌وشو و بسته‌بندی کشمش

وی بیان کرد: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ تعداد واحدهای تولیدی و کشاورزی در شهرستان افزایش قابل توجهی داشته‌ که احداث و راه‌اندازی ۱۵ واحد ۲۰ هزار تنی شست‌وشو و بسته‌بندی کشمش، راه‌اندازی دو واحد بسته‌بندی ۱۵۰۰ تنی گیاهان دارویی، احداث دو واحد سردخانه ۵۰۰۰ تنی، یک واحد ۴۰۰۰ تنی بسته‌بندی تخم‌مرغ و یک واحد ۱۰۰۰ تنی عصاره‌گیری گیاهان دارویی از آن جمله است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در ادامه گفت: تا کنون در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی آبیاری نوین اجرا شده که برای این امر ۱۵۴ هزار و ۵۰۰ متر لوله‌گذاری انجام و ۲۲ هزار و ۴۰۰ متر قنات لایروبی شد. طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ تولیدات گوشت قرمز از ۱۷۵۰ به ۲۳۵۰ تن، تولید گوشت سفید نیز از ۴۸۷۵ به ۷۲۰۰ تن، تولید تخم‌مرغ از ۲۴۶۱ به ۵۱۴۰ تن، شیر خام نیز از ۱۶ هزار و ۲۰۰ به ۳۱ هزار تن، تولید عسل از ۱۵۰ به ۲۶۰ تن، تولید کرم ابریشم از ۱۵ به ۲۶۰ تن، تولید گوشت ماهی از ۶۹.۸ به ۱۵۶ تن، واحدهای مرغداری گوشتی از ۴۵ به ۵۴ واحد و تعداد مرغ تخم‌گذار از ۴۵ هزار به ۳۳۷ هزار و ۵۰۰ قطعه افزایش یافته است.

وی از افزایش تعداد کلنی‌های زنبور عسل از ۱۴ هزار و ۹۶۷ کلنی به ۳۲ هزار و ۶۹ طی این سال‌ها خبر داد و افزود: در این مدت پرورش ماهی گرمابی از ۸۷ واحد به ۱۵۶ واحد، بیمه و هویت‌بخشی دام سبک از ۹۰۰۰ راس به ۴۷ هزار و ۳۵۰ راس و همچنین بیمه و هویت‌بخشی دام سنگین از ۱۵۰ در سال ۹۲ به ۳۱۵۸ راس در سال جاری افزایش یافته است.

محمدی افزود: اگر چه کشتارگاه طیور کاشمر در سال ۹۲، ۲۰۰۰ قطعه در ساعت کشتار داشت اما اکنون این آمار به ۴۰۰۰ قطعه در ساعت افزایش یافته است.

وی اقدامات دیگر اداره جهادکشاورزی کاشمر را راه‌اندازی واحد پرورش مرغ مادر گوشتی ۱۲۰ هزار قطعه‎ای، واحد پرورش پولت تخم‌گذار ۱۰۶ هزار قطعه‌ای و تولید جوجه یک‌روزه گوشتی ۶ میلیون قطعه در سال اعلام کرد.

پاسخ بدهید