ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ۵۴ هزار بانوی تهران در طرح «زیر آسمان روضه» شرکت کردند

۵۴ هزار بانوی تهران در طرح «زیر آسمان روضه» شرکت کردند

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: بیش از ۵۴ هزار نفر از زنان عزادار تهرانی و ۱۵ هیات مذهبی زنان در طرح «زیر آسمان روضه» که دهه اول ماه محرم در بوستان‌های بانوان برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از اعلام روز سه‌شنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، «زهرا بهروزآذر» با اشاره به شرایط ویژه کرونا و دستور شهردار تهران جهت در اختیار گذاشتن فضاهای روباز برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم اظهارداشت: اداره کل امور بانوان با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان برای برگزاری مراسم محرم با رعایت ضوابط بهداشتی، ویژه برنامه «زیر آسمان روضه»  را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در دهه اول ماه محرم و در فضای باز بوستان‌های بانوان اجرا کرد.

وی گفت: فضای بوستان‌های بانوان در مناطق چهار، ۱۵، ۱۶، ۱۸ و ۱۹، ۲۰ و ۲۲ در اختیار هیات‌های مذهبی و مجالس خانگی زنان قرار گرفت.
 
«بهروزآذر» افزود: ثبت‌نام از هیات‌های بانوان توسط سازمان تبلیغات اسلامی و در سایتی که به همین منظور ایجاد شده، انجام شد و در مجموع ۱۵ هیات و گروه‌های روضه‌خوانی خانگی زنان از این طریق اعلام آمادگی کرده و از این فضاها استفاده کردند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران بیان کرد: طرح «زیر آسمان روضه»  علاوه بر آماده‌سازی فضا، جایگاه و مهیاکردن امکانات برای برگزاری مراسم توسط هیات‌ها، شامل بخش‌های دیگری از جمله نمایشگاه پوستر با عنوان «زنان، روایتگران عاشورا»، میز مشاوره سبک زندگی و بخش ویژه کودک برای سرگرمی فرزندان مادران شرکت‌کننده در مراسم نیز بود.

وی با تاکید بر شرایط ویژه کرونا و لزوم رعایت و اجرای تمهیدات ویژه برای برگزاری مراسم اظهارداشت: اقدامات متعددی برای تضمین بهداشت و سلامت شرکت‌کنندگان در این مراسم انجام شد که از جمله آنها می‌توان به نصب و چسباندن نشانهای فاصله‌گذاری، ضدعفونی کردن محل‌های پرتردد بوستان و جایگاه‌ها به صورت روزانه، استفاده از تب‌سنج و غربال شرکت‌کنندگان، فروش ماسک کنار درهای ورودی بوستان، توزیع مایع ضدعفونی کننده در کنار درهای ورودی و جایگاه‌های مراسم اشاره کرد.

«بهروزآذر» با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از برنامه «زیر آسمان روضه» افزود: در نظر داریم این برنامه را در بعضی بوستان‌ها و روزهای خاص باقیمانده تا پایان ماه محرم مجددا برگزار کنیم که اطلاعات مربوط به زمان و برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا

پاسخ بدهید