ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > افزایش بیش از ۲ برابری حضور بانوان خراسان شمالی در ورزش

افزایش بیش از ۲ برابری حضور بانوان خراسان شمالی در ورزش

معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان شمالی اعلام کرد: شمار بانوان ورزشکار استان در دولت تدبیر و امید رشدی 132 درصدی داشته است.

فرانک سرایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا سال ۹۲ پنج هزار و ۴۷۲ بانوی ورزشکار در استان ساماندهی و بیمه شده بودند که این رقم اکنون به ۱۱ هزار و ۳۵۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در این سال ها تعادل خوبی بین جمعیت ورزشکاران زن و مرد در استان ایجاد شده است، تصریح کرد: هم اکنون ۳۹ درصد ورزشکاران استان در رشته های متفاوت را بانوان تشکیل می دهند که این درصد رو به افزایش است.

سرایی بااشاره به برنامه ریزی های انجام شده در دولت یازدهم و دوازدهم و افزایش میزان مشارکت بانوان استان در ورزش های قهرمانی اظهار داشت: برخلاف سال ۹۲ که تنها ۸ ورزشکار زن استان در تیم ملی حضور داشتند هم اینک ۲۵ بانوی ورزشکار استان در رشته های دوچرخه سواری، اسکیت، تیراندازی، هنرهای رزمی و … به اردوی تیم ملی راه یافته‌اند.

معاون ورزش بانوان خراسان شمالی افزود: در این میان ستایش دلیر صحرایی و مارال سهرابی در رده های سنی نوجوانان و نونهالان ملی پوش خراسان شمالی در تیم ملی تیراندازی و نازنین عددی در رشته اسکیت از چهره‌های شاخص ورزش زنان استان هستند.

وی یکی از دلایل این افزایش رویکرد بانوان به ورزش را رشد دو برابری باشگاه های ورزشی بانوان در استان دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۹ باشگاه ویژه بانوان در سطح استان فعال است که البته با شیوع ویروس کرونا این باشگاه های بدن سازی و سالن های ورزشی به تعطیلی کشانده شده و خسارات بسیاری دیده اند.

در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۴۵ هیات ورزشی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

پاسخ بدهید