ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > پوشش ۱۳ هزار زن سرپرست خانوار توسط بهزیستی در گیلان

پوشش ۱۳ هزار زن سرپرست خانوار توسط بهزیستی در گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: هم اکنون ۱۳ هزار زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی استان بهره می برند.

دکتر حسین نحوی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد حدود هشت هزار نفر زن مطلقه، حدود ۲ هزار نفر زنان بیوه و یک هزار و ۶۰۰ نفر زنانی که وضعیت جدایی آنان از همسران شان نامشخص است و بقیه مربوط به سایر گروه ها است.

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی بهزیستی با هدف گذاری های انجام شده زنان سرپرست خانوار، افراد سرپرست خانوارهای از کارافتاده و گروه های خاص اجتماعی، زنان و دختران آسیب دیده تحت حمایت قرار می گیرد، اظهار داشت: در این حوزه حدود ۱۷ هزار پرونده داریم.

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطر نشان کرد: در حوزه اجتماعی به جز آسیب دیدگان اجتماعی، حدود ۴۵۰ مهدکودک نیز تحت پوشش این حوزه است ضمن اینکه حدود ۸۵۰ مورد چندقلویی نیز تحت حمایت بهزیستی استان قرار دارند.

وی با تشریح سایر اقدامات در حوزه اجتماعی بهزیستی گیلان بیان داشت: هم اکنون ۱۵ شهرستان استان “به جز شهرستان سیاهکل” از اورژانس اجتماعی برخوردارند و طی آن خدمات اضطراری لازم به مردم داده می شود.

نحوی نژاد اظهار داشت: خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در مواردی از جمله اقدام به خودکشی، کودک آزاری، زنان و دختران در معرض آسیب جدی، همسر آزاری، معلول آزاری و غیره خدمات رسانی می کند.

وی اضافه کرد: مداخله تخصصی موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب و توانمندسازی آنان و ارائه راهنمایی های لازم در زمینه فعالیت های سازمان بهزیستی از جمله اهداف فعالیت اورژانس اجتماعی است.

بر اساس آخرین آمار ۶۵ هزار خانوار در گیلان به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره می برند.

پاسخ بدهید