ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > نبود بازار چالش اصلی کارآفرینی زنان روستایی و عشایر است

نبود بازار چالش اصلی کارآفرینی زنان روستایی و عشایر است

دبیر کارگروه زنان روستایی و عشایر مناطق محروم معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: نبود بازار فروش از مهمترین چالش‌های فراروی کارآفرینی و اشتغالزایی زنان در مناطق روستایی و عشایری است، که در این خصوص راهکارهایی اندیشیده شده است.

پریچهر سلطانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین این راهکارها، برپایی بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات زنان روستایی و عشایر است که این موضوع به همه مراکز روستایی و دهیاری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: زنان روستایی و عشایر از توانمندی‌ها و استعدادهای خوبی در تولید محصولات از جمله صنایع دستی، محصولات باغی و لبنیات برخوردار هستند، اما نبود محلی برای عرضه این محصولات آنها را با چالش جدی مواجه کرده است.

سلطانی تصریح کرد: علاوه ‌بر آن می‌طلبد تا با ارائه آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای، زنان مناطق روستایی را به تولید محصولات بازارپسند و متنوع هدایت کرد.

مشاور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه به ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در راستای رونق اشتغالزایی زنان روستایی اشاره کرد و گفت: این استان در حوزه صنایع دستی، محصولات لبنی و کشاورزی از قابلیت‌های منحصربه ‌فردی برخوردار است، اما این ظرفیت هنوز به صورت شایسته‌ای شکوفا نشده است.

سلطانی افزود:دستگاه‌ها و نهادهای بسیاری در حوزه اشتغال روستایی و عشایری و حوزه زنان فعال هستند، اما انسجام و یکپارچگی لازم بین این نهادها شکل نگرفته است.

وی خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری این ظرفیت را دارد تا بتواند به عنوان استان پایلوت در راه‌اندازی بازارچه‌های ویژه زنان روستایی و عشایر در کشور مطرح شود و تحقق این مهم به همت و تلاش مسئولان اجرایی بستگی دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای بیش از۸۰۰ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ۵۷۵ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.
حدود ۳۴۰ هزار نفر در روستاهای چهارمحال و بختیاری سکونت دارند که این رقم ۳۶ درصد جمعیت این استان را شامل می‌شود.

با تدبیر دولت دوازدهم در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری،۴۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار به این استان اختصاص داده شد که تاکنون بیش از ۸۰ درصد این اعتبار معادل ۳۴۹ میلیارد تومان آن جذب شده است که نقش مهمی در رونق اشتغالزایی در روستا به ویژه زنان روستایی و عشایر داشته است.

پاسخ بدهید