ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > طرح سنجش ساختار قامتی زنان روستایی استان تهران اجرا می‌شود

طرح سنجش ساختار قامتی زنان روستایی استان تهران اجرا می‌شود

 رییس هیات ورزشی روستایی و عشایری استان تهران گفت: طرح سنجش ساختار قامتی بیش از ۹ هزار نفر از زنان روستایی و حاشیه نشین این استان امسال مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حسن داورزنی روز پتجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی ناهنجاری‌های اکتسابی، عضلانی و اسکلتی زنان روستایی و ارائه آموزش‌های لازم به منظور بهبود وضعیت استاندارد قامتی و اسکلت آنان است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته (۹۶ تا ۹۸) نیز ۱۱ هزار و ۷۰۰ زن بالای ۱۸ سال مورد معاینه قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: با همکاری کارشناسان تربیت بدنی معاونت زنان وزارت ورزش و جوان شناسایی ناهنجاری وضعیت و ساختار اسکلتی زنان روستایی شامل مشکل در ستون فقرات، گودی کمر، افتادگی شانه و صاف بودن کف پا بود که حرکات اصلاحی برای جلوگیری از افزایش این مشکلات و آموزش‌های لازم در این زمینه به آنها ارائه شد.

به گفته این مسئول،  هدف از بررسی وضعیت جسمانی بالای ۱۸ سن، ثابت بودن رشد بدن، بافت عضلانی و استخوان بندی این قشر است.

رییس هیات روستایی و عشایری استان نیز به تجهیز ۱۰ خانه ورزش روستایی در شهرستان های استان اشاره  کرد و اظهار داشت: تجهیز این خانه های ورزش روستایی با همکاری ستاد مواد مخدر و فدراسیون، اداره کل ورزش وجوانان استان و هیات روستایی و عشایری انجام می شود.

داورزنی با بیان اینکه این خانه ها با مساحت ۵۰متر مربع به تجهیزاتی از جمله میز پینگ پنگ، فوتبال دستی، شطرنج، دارت و تخته تشک تاتامی ورزش رزمی به ارز مالی ۱۰میلیون تومان(برای هر خانه ورزشی) مجهر می شوند گفت: ۱۰خانه ورزش روستایی درمناطق کم برخوردار و محروم شهرستانهای فیروزکوه، ورامین، پاکدشت، شمیرانات و دماوند تاپایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

وی یادآور شد: تا کنون ۱۳۰ خانه روستایی در  شهرستانهای استان تهران ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

پاسخ بدهید