ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

زنان، سرپرست ۶۹ درصد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان هستند/ کمک‌های رمضانی به مددجویان

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > زنان، سرپرست ۶۹ درصد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان هستند/ کمک‌های رمضانی به مددجویان
مدیرکل کمیته امداد قم در گفتگو با ایسنا خبرداد

زنان، سرپرست 69 درصد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان هستند/ کمک‌های رمضانی به مددجویان

رئیس کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: در حال حاضر 22 هزار و 433 خانوار به صورت دائم تحت پوشش و حمایت کمیته امداد امام خمینی قم هستند.

اکبر میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: علاوه بر خانواده‌هایی که تحت پوشش هستند و به صورت دائمی مستمری دریافت می‌کنند، در سال گذشته حدود 25 هزار و 543  مورد مراجعه به کمیته امداد جهت دریافت کمک ثبت شده است.

وی ادامه داد: 69 درصد از سرپرستان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان، بانوان هستند که این آمار از جهت نسبت زن سرپرست خانوار به مرد سرپرست خانوار در سطح کشوری در رتبه‌های بالا قرار دارد.

میرشکار افزود: سرپرستی حدود 15 هزار و 504 خانواده در استان برعهده زنان است که از این تعداد، 4 هزار و 900 خانوار زنان مطلقه، 9 هزار خانوار به علت فوت شوهرو مابقی خانوارها نیز به علت از کار افتادگی و بیماری شوهر تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی تصریح کرد: در سال 98 به دلیل تورم و فشارهای اقتصادی به وجود آمده، هزار و 800 خانواده جدید جهت دریافت کمک و خدمات به کمیته امداد امام خمینی استان پیوستند، مشخصات آنان در سیستم کمیته ثبت شده و مستمری دریافت می‌کنند. در همین راستا کمیته توانست به وسیله کمک‌های مردمی، خدمات متنوع و با کیفیت بهتری به خانواده‌های تحت پوشش ارائه دهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی قم بیان کرد: در پایان سال گذشته نیز مواجهه با بیماری کرونا برای عده‌ای از خانوارهای تحت پوشش سختی‌هایی ایجاد کرد از جمله خانواده‌هایی که از وام‌های اشتغال کمیته امداد استفاده  و کسب و کارهای خانگی ایجاد کرده بودند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه آغاز بیماری کرونا با جشن نیکوکاری کمیته تلاقی پیدا کرد، مبلغی حدود 7 میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت کمک‌های نقدی، بسته‌های معیشتی و بن کالا بین خانواده‌های تحت پوشش و نیازمند توزیع شده است تا به این طریق نگرانی‌های ناشی از بی‌کاری این خانواده‌ها اندکی کاسته شود.

میرشکار افزود: کمک‌های جشن نیکوکاری سال 98 نسبت به سال 97 از لحاظ مبلغ حدود 46 درصد رشد کرد و افزایش قابل توجهی داشت، همچنین از نظر کیفی کمیته توانست به تمامی خانواده‌های تحت پوشش خدمات ارائه دهد.

وی ادامه داد: به حدود سه هزار خانواده که بیمار صعب‌العلاج داشتند و یا درگیر بیماری کرونا بودند، بسته‌های نقدی با ارزش 400 الی 500 هزار تومان، هزینه‌های بهداشتی درمانی و همچنین مبلغ چهار میلیون تومان برای خانواده‌هایی که فوتی داشتند اهدا شد.

میرشکار با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اصل ” مساوات و همدلی” عنوان کرد: با ورد به ماه رمضان و دریافت کمک‌های مومنانه‌ از مردم خیر، با همکاری خیریه‌ها، موسسات، بسیج وسپاه توانستیم خدمات ویژه‌تری را به نیازمندان ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی متعهد شده بود که در طول ماه رمضان به تمامی خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش خدمات رسانی کند و در همین راستا توانستیم حدود 2 هزار بسته معیشتی بین خانواده‌ها توزیع کنیم و تا نیمه ماه رمضان 15 هزار خانواده از این بسته‌ها بهره‌مند شدند.

میرشکار درخصوص بسته‌های معیشتی عنوان کرد: بخشی از این بسته‌ها به صورت کالا و بخش دیگر به صورت بسته‌های نقدی است که به حساب خانواده‌ها واریز می‌شود. ارزش هرکدام از بسته‌های نقدی متناسب با جمعیت خانواده دریافت کننده تعریف شده بدین صورت که برای یک نفر 100 هزار تومان، دو نفر 200 هزار تومان، سه و چهار نفر 300 هزار تومان و خانواده‌های بیشتر از چهار نفر 350 هزار تومان تعلق می گیرد.

وی ضمن یادآوری این موضوع که اعتبارات مربوط به تامین بسته‌های معیشتی کاملا مردمی و به کمک خیرین است افزود: حدود 7 هزار خانواده نیازمند باقی مانده که تاکنون کمک دریافت نکرده‌اند، کمیته تعهد دارد که تا قبل از به پایان رسیدن ماه رمضان بسته‌های معیشتی را به دست خانواده‌های تحت پوشش برساند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی قم بیان کرد: توزیع حدود دو هزار بسته‌ غذای گرم به صورت روزانه تحت عنوان “اطعام مهدوی” در ماه رمضان که توسط خیرین و مردم نیکوکار قم تامین شده، از جمله خدمات کمیته امداد است که ماه رمضان امسال را با سال‌های گذشته متفاوت کرده است.

وی ادامه داد: ارزش بسته‌های کالایی که تا اکنون میان نیازمندان توزیع شده حدود دو میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که این کمک‌ها همچنان با همکاری مردم خیر استان ادامه خواهد یافت.

میرشکار تصریح کرد: بیست‌ویکم ماه رمضان امسال به دلیل محدودیت‌هایی که بیماری کرونا ایجاد کرده کمیته برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی نمی‌تواند به صورت میدانی اقدام کند، به همین جهت از مردم درخواست می‌شود به هر میزانی که می‌توانند به طور غیرحضوری مطابق اطلاع رسانی‌های صداوسیما در این حماسه‌آفرینی شرکت کنند. امید است کمیته امداد استان  از این طریق بتواند بسته‌های معیشتی جدیدی را به دست نیازمندان برساند.

وی در پایان تاکید کرد: در این ایام که موسسات خیریه‌ اقدام به جمع‌آوری کمک برای نیازمندان می‌کنند، به مردم نیکوکار و خیرین توصیه می‌شود حتما درمورد این موسسات تحقیق کنند و برای آنان محرز شود که این کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

پاسخ بدهید