ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

ایجاد منبع درآمد پایدار، هدف طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ایجاد منبع درآمد پایدار، هدف طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

ایجاد منبع درآمد پایدار، هدف طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: تا به امروزآموزش‌های مهارت افزایی 109 زن سرپرست خانوار لرستانی آغاز شده که برای تمامی این افراد حامیان مناسبی پیداکرده‌ایم که با کمک آنان به راحتی محصولات این افراد تولید و به فروش می‌رسد.

علی نادر دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یکی از برنامه‌های وزارت کار برای حل مشکلات این قشر از جامعه است.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت ملی به جهاد دانشگاهی کشور واگذار شده است، افزود: سهمیه لرستان برای این طرح 170 نفر است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان بیان کرد: برای اجرای مناسب این طرح سه مرحله شناسایی زنان سرپرست خانوار، ارائه آموزش‌های لازم به آنان و ارتباط دادن آن‌ها با بازار فروش را در دستور کار داریم.

دهقانی با اشاره به اینکه هدف از این طرح تنها ارائه آموزش‌ نیست، تصریح کرد: بلکه به دنبال این هستیم با شناسایی استعداد‌های این افراد و ارتباط دادن آن‌ها با بازار یک شغل همیشگی برای آنان ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این افراد در حوزه‌هایی مانند قالی‌بافی، ساخت صنایع دستی و پرورش گیاهان دارویی فعالیت خواهند کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با عنوان کردن این موضوع که تا به امروز در لرستان آموزش‌های 109 زن سرپرست خانوار آغاز شده است، گفت: همچنین برای تمامی این افراد حامیان مناسبی پیداکرده‌ایم که با کمک آنان می‌توانند به راحتی محصولات خود را تولید و به فروش برسانند.

پاسخ بدهید