ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

۲ تیم بانوان قم در لیگ‌های تیراندازی کشور رقابت می‌کنند

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ۲ تیم بانوان قم در لیگ‌های تیراندازی کشور رقابت می‌کنند

۲ تیم بانوان قم در لیگ‌های تیراندازی کشور رقابت می‌کنند

دبیر هیات تیراندازی استان قم گفت: ۲ تیم به نمایندگی از این هیات در مسابقات لیگ‌های برتر و دسته اول تیراندازی بانوان باشگاه‌های کشور رقابت می‌کنند.

محمدجواد متقیان‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: مسابقات فصل ۹۹ – ۱۳۹۸ لیگ برتر تیراندازی بانوان ایران با حضور ۱۲ تیم و لیگ دسته اول با رقابت هفت تیم برگزار می‌شود و تیم‌های تفنگ بادی و تپانچه بادی بانوان قم با نام هیات تیراندازی در این دو لیگ معتبر با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: نکته قابل‌توجه درخصوص مسابقات لیگ‌های تیراندازی کشور این است که لیگ تفنگ مجزّا از لیگ تپانچه برگزار می‌شود و هر یک از این دو رشته دارای لیگ هستند و به‌صورت جداگانه امتیاز آن‌ها محاسبه می‌شود و مانند گذشته نیست که امتیازات تفنگ و تپانچه با هم محاسبه می‌شد و در سرنوشت یک تیم تاثیرگذارد بود.

دبیر هیات تیراندازی استان قم افزود: تیم دسته اولی تیراندازی بانوان قم در رشته تفنگ بادی این دوره بین ۱۲ تیم در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار دارد، تیمی که اعضای این تیم اکثرا بومی هستند و از رده‌های پایه به‌عنوان پشتوانه‌های تیراندازی قم محسوب می‌شوند و به سرمربیگری محمود جعفر غفار و سرپرستی مرضیه فراهانی نایب‌رئیس هیات تیراندازی قم با حریفان رقابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: تیم دسته اولی رشته تپانچه بادی نیز بین ۱۲ تیم در رده چهارم است و در صورت پیروزی در هفته پایانی مسابقات لیگ یکی از گزینه‌های صعود به لیگ برتر تیراندازی زنان ایران محسوب می‌شود، تیراندازان آینده‌دار بومی نیز عضو هستند و از دو تیرانداز غیر بومی نیز بهره می‌برد.

متقیان‌نژاد خاطرنشان کرد: در تیم دسته اولی بانوان هیات تیراندازی قم نفرات بومی نظیر عطیه قدمی، مهدیه کشکولی، نرجس صباغی، ریحانه پورقبادی، فاطمه نجفی و محدثه بهروز به همراه فاطمه علی‌مردانی حضور دارند و اکثرا این نفرات جزو تیراندازان آینده‌دار هستند.

وی در ادامه به وضعیت تیم لیگ برتری زنان قم اشاره و ابراز کرد: تیم لیگ برتری تفنگ بادی قم بین هفت تیم جایگاه پنجم را دارد و نفرات شاخص و ملی‌پوش مانند مهدیه عباسی‌فر، نوشین شهبازی‌فر و حدیثه یاوری که سابقه عضویت تیم‌های ملی اعزامی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران به رقابت‌های برون‌مرزی را دارند و در کارنامه آن‌ها سابقه کسب مدال آسیایی هم وجود دارد برای این تیم به میدان می‌روند.

دبیر هیات تیراندازی قم ادامه داد: تیم لیگ برتری تپانچه قم هم مانند تیم تفنگ در رده چهارم جدول هفت تیمی رقابت‌ها جای دارد و نفرات شاخصی همچون آمیتیس جعفری که به بازی‌های آسیایی اعزام شده بود، آیدین قلی‌زاده عضو تیم نوجوانان ایران در مسابقات آسیایی به همراه شیرین مرتضوی که در مسابقات آسیایی سال گذشته در رده جوانان عضو تیم ایران بود در ترکیب این تیم عضو هستند، ضمن اینکه از چهره‌های آینده‌دار تیراندازی قم نیز فاطمه شکری عضو تیم است.

وی افزود: در تفنگ بادی نیز چهره شاخص تیراندازی زنان قم یعنی مینا روحیان در ترکیب تیم لیگ برتری بانوان هیات عضویت دارد، ورزشکاری که بارها به اردوی تیم ملی دعوت شده، ضمن اینکه چهره‌ آینده‌داری همچون ستایش نادرپناه نیز در این تیم رقابت می‌کند و فرصت خوبی برای کسب تجربه به دست آورده است. ر.ج/

ایرنا

پاسخ بدهید