ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ایجاد شبکه خانواده در رسانه ملی بهترین راهکار برای آموزش خانواده ها است

ایجاد شبکه خانواده در رسانه ملی بهترین راهکار برای آموزش خانواده ها است

رئیس فراکسیون زنان مجلس، ایجاد شبکه خانواده در رسانه ملی را بهترین راهکار برای ممانعت از خشونت خانوادگی دانست و تاکید کرد که رسانه ملی می‌تواند تعامل سازنده بین خانواده‌ها و حفظ حرمت در جهت تحکیم بنیان خانواده را آموزش دهد.

فریده اولادقباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری از سوی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مبنی بر اینکه سامانه پیامکی 123 را جدی بگیرید چرا که مشکلات ناشی از بحران کرونا این روزها می‌تواند بعضی آسیب‌ها در درون خانواده‌ها را افزایش دهد، گفت: ایجاد اورژانس اجتماعی در شهرهای دارای بیش از 50 هزار نفر جمعیت با هدف کنترل آسیب‌های اجتماعی و حمایت از زنان و کودکان در معرض خطر از مواردی بود که در قانون برنامه ششم توسعه مصوب شد تا با ممانعت از اعمال خشونت علیه افراد آسیب‌پذیر جامعه به آنها خدماتی را ارائه دهد.      

رسانه ملی باید خودمراقبتی در قبال بروز خشونت را به خانواده‌ها آموزش دهد                                

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و  پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون لازم است رسانه ملی همان‌طور که برای مدارس شبکه آموزش را راه‌اندازی کرد جهت فرهنگسازی برای اخلاق‌مداری و حفظ حرمت در خانواده‌ها به ویژه احترام به سالمندان برای گروه‌های سنی مختلف و زوج‌ها برنامه‌سازی کند.

وی تصریح کرد: این شبکه می‌تواند اطلاعاتی را جهت پیشگیری و مهار خشونت در بین اعضای خانواده‌ها ارائه داده و خودمراقبتی را به آنها آموزش دهد، کما اینکه این مهم در خصوص رعایت پروتکل بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا با ماندن در خانه محقق شد.

خانواده‌ها باید فرصت با هم بودن در خانه را جهت تحکیم روابط مغتنم بشمارند

اولادقباد اظهار کرد: رسانه ملی باید به گونه‌ای فرهنگسازی کند که اعضای خانواده‌ها، فرصت با هم بودن در خانه را جهت تحکیم روابط مغتنم بشمارند آن هم در شرایطی که در گذشته ناچار بودند بیشتر زمان خود را در محل کار بگذرانند، نه اینکه آن را به تهدیدی علیه بنیان خانواده از طریق اعمال خشونت تبدیل کنند.

وی افزود: رسانه ملی می‌تواند با دعوت از مشاوران فعال در بهزیستی، سازمان روانشناسی کشور و انجمن جامعه‌شناسان و اساتید دانشگاه‌ها به ویژه افرادی که در حوزه اخلاق در خانواده فعالیت دارند، دعوت کند تا به ارائه راهکار برای تعامل سازنده بین اعضای خانواده‌ها بپردازند.

تداوم خشونت خانوادگی به توسعه دامنه آسیب‌های اجتماعی منتهی می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تاکید بر اینکه تداوم خشونت خانوادگی به توسعه دامنه آسیب‌های اجتماعی منتهی خواهد شد، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است آموزش به‌منظور برقراری روابط صحیح و تعامل سازنده بین اعضای خانواده‌ها در شرایط بحرانی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، چرا که به طورقطع شیوع ویروس کرونا تنها دلیل برای ایجاد شرایط بحرانی نیست، کما اینکه در مقاطع مختلف وقوع بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله هم می‌تواند این شرایط را ایجاد کند.  

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: بی‌تردید افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها در خصوص نحوه برقراری ارتباط صحیح با یکدیگر نقش موثری در کاهش تنش و جلوگیری از اعمال خشونت خواهد داشت.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، در پایان با اشاره به وظیفه مسئولان برای کاهش تنش در خانواده‌ها، یادآور شد: مشکلات معیشتی ناشی از بیکاری به ویژه در بین اقشار کم‌درآمد، افراد دارای مشاغل فصلی یا مشاغلی که روزانه درآمد دارند و وجود بیماران صعب‌العلاج یا معلول می‌تواند از عوامل بروز تنش در خانواده‌ها باشد که می‌طلبد مسئولان برای حمایت از آنها وارد عمل شوند./

پاسخ بدهید