ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ادامه جهاد بانوان نهاوندی در جبهه سلامت

ادامه جهاد بانوان نهاوندی در جبهه سلامت

در پی شیوع کروناویروس در سطح کشور گروه های جهادی متخصص تحت عنوان قرارگاه جهادی شهید امیدی نهاوند به صورت خودجوش و آتش به اختیار در نقاط مختلف شهرستان در کارهای متنوع جهادی فعالیت خود را آغاز کردند. 

یکی از مهمترین گروه های جهادی شهرستان نهاوند که زیرمجموعه این قرارگاه فعالیت می کند، گروه جهادی بقیه الله(ارواحنافداه) است که هسته مرکزی آن توسط برادران بسیجی جوان تشکیل شد. در همین راستا با توجه به نیاز شهرستان و در جهت خدمت به مردم تمرکز اصلی گروه بر تولید ماسک و تهیه و توزیع بسته های غذایی و بهداشتی قرار گرفت، این گروه در تاریخ پنجم اسفندماه سال ۹۸ با شعار «سنگر همان سنگر است، مردم همان مردم» و با محوریت مسجد شروع به فعالیت در چهار شعبه کرد؛ شعبه اول واقع در مسجد محمدیه ،شعبه دوم حوزه علمیه خواهران، شعبه سوم پایگاه بسیج روستای توانه و شعبه چهارم آستان مقدس شاهزاده محمد(ع) نهاوند است.

با توجه به نگاه ویژه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به بانوان شهرستان نهاوند در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت حضرت امام زمان (عج) که فرمودند «در نهاوند گروهی از بانوان که در زمان دفاع مقدّس نان می پختند و برای جبهه می فرستادند، اینها فعّال شدند برای مهار بیماری و کمک می کنند.» بر آن شدیم با مسئول گروه جهادی که فعالیت هایشان مورد تقدیر ایشان قرار گرفت، گفت‌وگویی انجام دهیم.

مسئول گروه جهادی بقیه الله(عج) در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وقتی که حضرت آقا در بیانات مستقیمی در صداوسیما از زنان نهاوندی به عنوان کسانی که در دوران دفاع مقدس فعالیت داشتند و همچنان این فعالیت را ادامه داده و در این برهه از زمان هم فعال هستند، نام بردند، این قدردانی نیرو و قدرت جهادگران نهاوند را چند برابر کرد. 

اکرم حیدری با بیان اینکه هنوز باور نمی‌کنیم که رهبر معظم انقلاب از فعالیت‌های ما تقدیر کردند و بنده از اینکه مورد تفقد ایشان قرار گرفتیم خیلی ذوق زده و خوشحال شدم، افزود: بانوان نهاوندی که در دوران دفاع مقدس فعالیت داشتند، در این روزها برای مقابله با کروناویروس هم پای‌کار آمده و در حال فعالیت چندین ساعته هستند.

وی با بیان اینکه همان‌طور که حضرت آقا فرمودند بحث کرونا یک امتحان است و ما هم تا جایی که نیاز باشد به فعالیت جهادی خود ادامه می‌دهیم و با سخنان رهبر انقلاب در روز نیمه شعبان ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) روحیه ما چند برابر شد و تلاش ما را بیشتر کرد، گفت: بعد از سخنان رهبر انقلاب بلافاصله خانواده ها زنگ می زدند که این گروه جهادی کجاست که فرزندان ما هم به این گروه ها بپیوندند و با این گروه ها فعالیت داشته باشند؟ همچنین اعضای گروه بقیه الله(عج) با من در تماس بودند و احساس خوشحالی و شوق عجیبی داشتند و می‌گفتند خوشحالیم که رهبرمان کارهای هر چند کوچک ما را می بینند و از دید محضر آقا پنهان نیست.

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه ۳۵ نفر از بانوانی که در دوران دفاع مقدس در پشتیبانی از جبهه‌ها فعالیت داشتند، در این برهه از زمان در کارگاه های تولید ماسک مشغول هستند و تاکنون بیش از ۴۰ هزار ماسک تولید کرده ایم، تصریح کرد: این اقدامات با پشتیبانی و حمایت سپاه و بسیج نهاوند انجام و مواد اولیه توسط برادران سپاه تأمین شده و بانوان نیز اقدام به تولید ماسک می‌کنند و سپس توسط بسیجیان در مناطق مختلف نهاوند توزیع می شود.

وی با بیان اینکه کار تهیه مواد اولیه مورد نیاز شامل پارچه، نخ، کش، لایه چسب، چرخ خیاطی، برش و استریل و همچنین بسته بندی بر عهده برادران است و خواهران در چهار شعبه مشغول دوخت ماسک و اتو کردن اولیه هستند، افزود: حدود ۵۰ نفر در کارگاه های خواهران مشغول خیاطی هستند و متوسط تولید روزانه ما توسط کارگاه ها ۲۰۰۰ ماسک است به طوریکه تاکنون حدود ۴۰ هزار ماسک تولید و بین مردم توزیع شده است.

مسئول گروه جهادی بقیه الله(ارواحنافداه) شهرستان نهاوند افزود: گروه جهادی بقیه الله(ارواحنا فداه) در فاز دوم تعداد ۱۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه پزشکی که توسط کارخانه تولید می شود را خریداری کرده و هر هفته ۱۵ هزار عدد در بین اهالی شهر و روستاهای نهاوند توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه این روزها مانند دوران دفاع مقدس است و همه پای‌ کار آمده اند و از همه مهمتر حضور دخترانی است که در دفاع مقدس نبودند و این خود نکته مهمی است، اظهار کرد: هنوز باورمان نمی‌شود که مولا و رهبر عزیزمان از کار ما قدردانی کرده باشند و جهاد ما این است که پشتیبان مدافعان سلامت و کادردرمانی بیمارستان‌ها باشیم که این روزها شبانه‌روز در تلاش هستند.

حیدری بیان کرد: گروه های جهادی در کوچکترین نقاط کشور اسلامی ما هم از دید حضرت آقا پنهان نیستند و کارهایی که در سراسر ایران اسلامی به عنوان گروه های جهادی دارند انجام می دهند حضرت آقا رصد می کنند.

‍ اظهار لطف مقام معظم رهبری به بانوان نهاوند انگیزه مضاعف به جهادگران بخشید

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند نیز در پی اظهار لطف مقام معظم رهبری به اقدامات جهادی بانوان بسیجی نهاوند در ایام دفاع مقدس و اکنون در مبارزه با کرونا گفت: از اینکه رهبر معظم انقلاب به بانوان جهادگر بسیجی شهرستان نهاوند اظهار لطف کردند، تقدیر و تشکر می کنم.

سرهنگ علی مختاری با بیان اینکه این مایه‌ افتخار بانوان و مجموعه جهادگران بسیج شهرستان نهاوند است که مورد لطف و عنایت رهبری معظم قرار بگیرند، افزود: سخنان و تمجید رهبری موجب انگیزه و شور مضاعفی در بین جهادگران بسیج شهرستان شده به طوریکه توان و نیروی کاری در امر جهاد با رشد چشمگیری روبرو شده است. 

فرمانده سپاه نهاوند تصریح کرد: ما در سطح شهرستان نهاوند ۲۰ گروه جهادی فعال داریم که در قالب قرارگاه جهادی شهید امیدی در عرصه های مختلف ارائه خدمت می‌کنند.

مختاری ادامه داد: یکی از این گروه های جهادی گروه جهادی بقیة الله(عج) است که با شیوع کروناویروس و بنا به نیاز شهرستان به ماسک، با همکاری و نظارت شبکه بهداشت و درمان نهاوند اقدام به تهیه، تولید و توزیع ماسک در شهرستان کرد. در این گروه خواهران بسیجی جهادگر مرحله تهیه و تولید را برعهده دارند و برادران امور پشتیبانی و توزیع را انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه نهاوند با اشاره به اینکه امروز جبهه مبارزه با کرونا همان جبهه دفاع مقدس است، اضافه کرد: در آن زمان پرچم دفاع و عزت کشور به دست پدران و مادران این جوانان بوده است و امروز به دست این جوانان و نوجوانان رسیده و الحق که به بهترین شکل در حال حراست و نگهداری از این پرچم هستند.

وی گفت: اینجانب نیز ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمامی گروه های جهادی بسیج و اقدامات آنها در شهرستان نهاوند اعلام می‌دارم که مجموعه سپاه و بسیجیان و جهادگران ، همپای نهادهای دیگر تا پایان بیماری در کنار مردم خواهند بود.

پاسخ بدهید