ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > زنان خانه‌دار بیشترین مبتلایان به کرونا در خوزستان

زنان خانه‌دار بیشترین مبتلایان به کرونا در خوزستان

استاندار خوزستان گفت:۳۹درصد مبتلایان ویروس کرونا در خوزستان زنان خانه دار هستند در رتبه های بعدی کارمندان و کارگران و بازنشستگان می باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی امشب در گفت‌وگو تلویزیونی با مردم خوزستان، در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد: در خوزستان تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا به ۷۱۸ بیمار رسیده و آمار  امروز ۲۵ نفر بوده است؛در موارد فوت ناشی از کرونا به ۸۵ مورد رسیدیم و در ۲۴ ساعت گذشته ۵ فوتی گزارش شده است.

وی افزود: در دو هفته اخیر تعداد بیماران کاهش پیدا کرده، تعداد بیماران بستری افزایش پیدا کرده و تعداد بیماران بهبود یافته نیز افزایش پیدا کرده که نشان می‌دهد در بحث درمان و سلامت موفق عمل کردیم.

استاندار خوزستان گفت: موارد مشکوک ۳۲۰۰ نفر بوده که ۷۱۰ مثبت و مابقی کرونا نبودند و مربوط به دیگر بیمارها بود و ۱۷۸ مورد بستری در حال حاضر داریم.

وی ادامه داد: ۳۲۸۱ مورد اطرافیان بیماران کرونا  تست شدند که در صورت بیمار بودن سریعا مورد بررسی قرار گرفتند. ۱۹۶ نفر از آن‌ها مشکوک بودند و از این تعداد  ۴۷ مورد مثبت گزارش شدند که با جداسازی آن‌ها نگذاشتیم عامل انتقال به دیگران باشند.

شریعتی بیان کرد: ۵۷درصد مبتلایان بیماری زمینه‌ای داشته و ۴۳ درصد بیماری زمینه ای ندارند
اما ۸۱درصد فوتی‌ها کسانی هستند که بیماری زمینه ای دارند و ۱۹ درصد فوتی ها بیماری زمینه ای ندارند.

وی در خصوص چگونگی توزیع شغلی بیماران کرونایی گفت: ۳۹ درصد زنان خانه‌دار، ۱۰درصد بازنشسته ۱۰درصد کارمند و کارگر و میزان مبتلایان کادر درمان ۵درصد است که نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: از بانوان خانه دار درخواست می‌کنم به دلیل خطری که انها را تهدید می‌کند تا آنجایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند‌.

شریعتی ادامه داد: بیشترین فوتی‌ها بیماری‌های قلبی وعروقی و ریوی دارند. ۵۶درصد فوتی مردان و ۴۴درصد زنان یعنی هم موارد فوت و ابتلا در مردان بیشتر است.

وی افزود: ۹۵درصد شهروندان و ۵درصدروستاییان به کرونا مبتلا شده اند و این نشان میدهد در روستاها به دلیل مداخلاتی که صورت گرفته  شرایط بهتر است.

استاندار خوزستان گفت: اهواز شرق با ۱۲۶ و اهواز غرب با ۱۰۵ مورد، بیشترین موارد مبتلا به بیماری کرونا را در استان داشتند.

وی افزود: وقتی تعداد مبتلایان در خرمشهر را در یکصدهزار نفر تقسیم کنیم مشاهده می‌کنیم هنوز آمار آن بالا است و این به آن دلیل است که اقدامات مداخله‌ای را دیر انجام دادند.

شریعتی اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که در ورودی اندیمشک انجام شده امیدوار هستیم ‌که وضعیت بهتر شود. آمار باوی، امیدیه، شوشتر، ماهشهر رو به افزایش است به ویزه ماهشهر و خرمشهر،  که انتظار می‌رود که با اقدمات مداخله‌ای که فرمانداران انجام می‌دهند کاهش پیدا کنند.

وی ادامه داد: وضعیت دزفول و آبادان ثابت مانده که نشان می‌دهد اقدامات مداخله‌ای تاثیر خود را گذاشته است.

استاندار خوزستان با اشاره به میزان سرایت بیماری از یک شخص به افراد دیگر گفت: آمار دقیق نشان می‌دهد تعطیلی مدارس،  مراکز تجاری، ادارات، در خانه ماندن مردم ک ممانعت از سفر در کاهش سرایت بیماری تاثیر خود را گذاشته است.

وی افزود: در هفته اول فروردین با وجود برخی سفرهای درون استان، میزان سرایت نیز کاهش پیدا کرد و این نشان می‌دهد مردم رفتار کاملا تطبیق داده شده با ویروس را نشان دادند، جامعه مصمم برای کاهش این بیماری و رفتارهای مردم در جهت از بین بردن این بیماری است.

شریعتی با تاکید بر اینکه روند مقابله با ویروس روند مثبتی است، بیان کرد: اما این کاهش کافی نیست و باید به سمت خاموشی و برچیدن این بیماری حرکت کرد. ایزوله کردن افراد نشان می‌دهد این اقدام در کاهش اپیدمی موثر بوده است.

وی اضافه کرد: مدل سازی تاثیر فاصله اجتماعی در کاهش سرعت  انتشار نشان می‌دهد اگر فاصله اجتماعی را رعایت نکنیم نمی‌توانیم از سرعت انتشار و انتقال ویروس جلوگیری کنیم.

شریعتی عنوان کرد: هیچ دارو و واکسن برای درمان قطعی بیماری شناسایی نشده و داروهای معرفی شده فقط در کاهش بیماری موثر هستند لذا لازم است افراد سالم و بیمار مراقبت بیشتری کرده و افراد بیمار جداسازی شوند.

وی افزود: ورودی های استان خوب کنترل شد و این کار از اوایل سال صورت گرفت. 
تردد مسیر دهدز به لردگان ۶۵ درصد در ورودی و ۴۵ درصد در خروجی کاهش پیدا کرده است.

استاندار خوزستان گفت: همچنین ۷۹درصد ورودی از سمت بهبهان و ۷۴ درصد خروجی کاهش پیدا کرده، در اندیمشک نیز ۳۳ درصد ورودی و ۵۵ درصد خروجی کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: نباید با کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا  و مرگ و میر فکر کنیم این ویروس را شکست داده‌ایم. هیچ چیز بدتر از آن نیست که قبل از ریشه کنی کاملا کرونا آن را دست کم‌  بگیریم و فکر کنیم شرایط عادی است.

وی افزود: همه فرمانداران باید به صورت شبانه روزی و بی وقفه بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نظارت دقیق داشته باشند.

استاندار خوزستان بیان کرد: این ویروس در کنار رنج‌ها و مشکلاتی که برای ما به وجود آورد، موجب فقدان بسیاری از هم‌وطنان عزیز ما و موجب سختی و محنت برای کادر درمانی ما شد، اقتصاد و معیشت بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدی را  به مخاطره انداخت .

وی افزود: اما یک ره‌آورد بزرگ داشت و آن همبستگی و همراهی اجتماعی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی که همگان باید در جهت پاسداشت آن تلاش کنند‌.

شریعتی اضافه کرد: همه تلاش‌هایی که در استان صورت گرفت با هماهنگی و پشتیبانی علمی و نظری دستگاه های ذی‌صلاح در بخش بهداشت و درمان است. هدف مشترک همه این محدودیت‌ها و کنترل‌های سختگیرانه حفظ سلامت مردم استان در مقابل این ویروس بی رحم است.

وی ادامه داد: ما یک جامعه بزرگ عشایری در استان داریم‌. من از همه بزرگان  اقوام و طوایف می‌خواهم که این عزیزان نیز به وظیفه اجتماعی خود بیش از پیش عمل کنند و توصیه‌های خود مراقبتی و فاصله گذاری اجتماعی را در جامعه پیرامون ترویج کنند.

شریعتی عنوان کرد: از تمام دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی  می‌خواهم از بستر فضای مجازی بهترین شرایط را  برای گذران اوقات فراقت خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان مهیا کنند. 

وی ادامه داد: از مردم‌می خواهم در صورت مشاهده تجمعات نامتعارف و عدم رعایت برخی  صنوف گزارش خود را به سامانه ۱۱۱ ساماد استانداری  به ما اعلام کنند.

شریعتی با بیان اینکه مردم بازدیدهای روز ۱۳ فروردین را متوقف کنند، گفت: تمام ظرفیت‌های انتظامی و بسیج 
در روز سیزده به در  برای کنترل مبادی ورودی و خروجی استان به کار گرفته می‌شوند.

پاسخ بدهید