ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > حق بر سلامت > بانوان باردار خطرات ویروس کرونا را جدی بگیرند

بانوان باردار خطرات ویروس کرونا را جدی بگیرند

متخصص زنان و زایمان به بانوان باردار توصیه کرد که خطرات ویروس کرونا را جدی گرفته و نکات بهداشتی را بدقت رعایت کنند.

دکتر فریبا فتحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این‌که بانوان باردار به دلیل شرایط ایمنی و وضعیت فیزیولوژیک خاص فعلی در معرض عفونت‌های تنفسی هستند، اظهارداشت: خانم‌های باردار باید در خانه مانده و از تردد در اماکن عمومی ، گردهمایی و میهمانی‌ها پرهیز کنند.

وی افزود: در صورت ضرورت خارج شدن از خانه استفاده از وسیله نقلیه شخصی و پرهیز از وسایط نقلیه عمومی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی استفاده از دستمال کاغذی هنگام عطسه و سرفه و انداختن آن به سطل آشغال درب‌دار ، فاصله‌گیری یک تا ۲ متری از سایر افراد خانواده ، شستن مکرر و ۲۰ ثانیه‌ای دست‌ها با آب و صابون ، ضدعفونی روزانه حداقل یکبار سطوح مختلف خانه و موبایل با مواد ضدعفونی کننده ، عدم لمس چشم ، بینی و دهان و مصرف فراوان آب ، میوه ، سبزیجات تازه و غذای سالم را ضروری دانست.

دکتر فتحی گفت: بانوان باردار باید فقط در موارد خاص و اورژانسی از جمله آبریزش ، سرفه خشک ، گلودرد ، تب ، تنگی نفس ، خونریزی یا کم شدن حرکت جنین به بیمارستان مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرند.

وی همچنین به مادرانی که به نوزاد خود شیر می‌دهند، توصیه کرد قبل از شیردهی دست خود را شسته و از ماسک و دستکش استفاده کرده و از بوسیدن نوزاد اجتناب کنند.

ایرنا

پاسخ بدهید