ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

مصوبه ای مهم به نفع مشاغل خانگی زنان توسط شورای عالی استاندارد

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > مصوبه ای مهم به نفع مشاغل خانگی زنان توسط شورای عالی استاندارد

مصوبه ای مهم به نفع مشاغل خانگی زنان توسط شورای عالی استاندارد

شورای عالی استاندارد با پیشنهاد ساماندهی، ارزیابی و صدور گواهی اظهاریه انطباق برای محصولات تولیدی مشاغل خانگی موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، نظر به مطالبه بانوان صاحب مشاغل خانگی در دیدارها و بازدیدهای معاون رئیس جمهور در شهرها و روستاهای کشور با وی و همچنین مکاتباتی که در این زمینه انجام شده بود، موضوع صدور گواهی انطباق برای محصولات تولیدی مشاغل خانگی از سوی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده مورد بررسی، مطالعه، پیشنهاد و پیگیری با مراجع ذیربط قرار گرفت.

بر همین اساس در جلسه شورای عالی استاندارد با پیگیری و درخواست معاونت زنان و همکاری سازمان ملی استاندارد ایران، این مهم به نتیجه رسید و مقرر شد سازمان ملی استاندارد ایران با هدف رونق تولید و ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی «به جز مواد غذایی و فرآورده های مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد» در قالب مشاغل خانگی مطابق با قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، نسبت به صدور گواهی اظهاریه انطباق یا تایید نوع اقدام نماید. 

این کار در صورت درخواست متقاضی، بر اساس روش های اجرایی و دستورالعمل ها و ارزیابی محصول مورد نظر انجام خواهد شد.

بر اساس گزارش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، همچنین در این جلسه مقرر شد فهرستی از اولویت‌ها تهیه و در مرحله اول بر اساس آنها ارزیابی انطباق انجام و گزارشی از چگونگی روند کار به شورای عالی استاندارد ارائه شود.

پاسخ بدهید