ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > صنایع دستی زنان قزوین نیازمند نمایشگاه دائمی است

صنایع دستی زنان قزوین نیازمند نمایشگاه دائمی است

استاندار قزوین گفت: محصولات تولیدی از سوی زنان سرپرست خانوار استان در حوزه صنایع دستی نیازمند یک نمایشگاه و مکان دائمی است.

هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و هفته زن افزود: تثبیت مکان فروش برای محصولات خانگی زنان باعث می‌شود تا یک بازار ثابت و مشخص در استان در این حوزه ایجاد شود.

وی همچنین اضافه کرد: نمایشگاه‌هایی که در حوزه فروش محصولات صنایع دستی زنان برپا می‌شود، باید با فاصله بسیار کم از یکدیگر برگزار شوند که پیگیری این موضوع و مکان ثابت برعهده اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین است.

جمالی پور بر آموزش زنجیره تولید تا فروش محصولات به زنان تاکید کرد و گفت: برخی از این زنان نیازمند آموزش مهارت‌ها و حرفه‌های لازم در کنار تولید هستند که بتوانند کالاهای خود را در یک زنجیره فروش مناسب قرار دهند.

استاندار قزوین با بیان اینکه مدیران استانی باید روی توانمند ساختن زنان سرپرست خانوار بیشتر تمرکز کنند،اظهار داشت: کمیته امداد، بهزیستی، بخشداران و دهیاران و فرماندارن باید نسبت به بانوان سرپرست خانوار توجه بیشتری داشته و شرایط زندگی بهتر را برای آنها فراهم کنند.

جمالی پور خاطرنشان کرد: دولت برای توانمندساختن زنان سرپرست خانوار برنامه‌ها و اعتبارات ویژه ای درنظر گرفته و همه مدیران و مسؤولان با شناسایی فعالان حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی، به جاری کردن این اعتبارات باید کمک کنند.

بیش از ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان قزوین وجود دارد که حدود ۲۰ هزار نفر از آنها تحت نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد هستند.

ایرنا

پاسخ بدهید