ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

انتقال ۱۰۸ زن باردار از گذرگاه‌های برف‌گیر به مناطق امن

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > انتقال ۱۰۸ زن باردار از گذرگاه‌های برف‌گیر به مناطق امن

انتقال ۱۰۸ زن باردار از گذرگاه‌های برف‌گیر به مناطق امن

رئیس سازمان اورژانس کشور از انتقال ۱۰۸ زن باردار از مناطق برف گیر و سخت گذر استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و گیلان به مناطق امن خبر داد.

پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تشریح آخرین گزارش حوادث جوی از روز ۱۹ تا ۲۳ بهمن ساعت ۶ صبح این مطلب را عنوان و افزود: این شمار عملیات امدادرسانی و انتقال زنان باردار  توسط خودروهای عملیاتی اعزامی به مناطق برف گیر، سخت گذر و صعب العبور کوهستانی در چهار استان گیلان(۹۰ زن باردار)، آذربایجان شرقی(۱۲ زن باردار)، اصفهان(سه زن باردار) و اردبیل (سه زن باردار) انجام شده است.

وی ادامه داد :در چهار روز گذشته و با تلاش امدادگران اورژانس ۱۱۵، ۹۸ مصدوم متاثر از حوادث جوی و اقلیمی به مراکز درمانی و بیمارستان اعزام شدند که از این شمار ۸۶ مصدوم در گیلان، ۶ مصدوم در اردبیل، ۳ مصدوم در آذربایجان غربی، یک مصدوم در آذربایجان شرقی و یک مصدوم در مازندران بوده اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمار کل مصدومان و فوتی ها در حوادث جوی و اقلیمی چهار روز گذشته اضافه کرد: در مدت یادشده ۱۵۵ نفر به عنوان مصدومان و فوتی های این حوادث در سامانه (EOC) اورژانس ۱۱۵ ثبت و گزارش شده اند که از این تعداد ۸ نفر فوتی در استان های گیلان(هفت نفر) و اردبیل(یک نفر) و ۱۴۷ مصدوم در استان های گیلان(۹۳ نفر)، آذربایجان شرقی(۴۳ نفر)، اردبیل(هفت نفر)، آذربایجان غربی(سه نفر) و زنجان (سه نفر) بوده است.

کولیوند توضیح داد: امدادگران اورژانس ۱۱۵ در چهار روز گذشته به مصدومان حوادث جوی و اقلیمی از جمله برف و کولاک، سیل، توفان، ریزش کوه(بارش باران) خدمات متنوع فوریت های پزشکی را در ۱۵ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، کرمان، کردستان، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و هرمزگان ارائه داده اند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

ایرنا

پاسخ بدهید