ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال ویژه زنان در قزوین فراهم شد

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال ویژه زنان در قزوین فراهم شد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال ویژه زنان در قزوین فراهم شده و آماده واگذاری به افراد دارای صلاحیت است.

صدیقه ربیعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اشتغال زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و روستایی، یکی از مهم‌ترین محورها در حوزه توانمندی این قشر است که در این رابطه و نشست با کمیته امداد استان قرار شد تسهیلاتی از محل اعتبارات اشتغال روستایی (سامانه کارا) پرداخت شود.

وی با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان قزوین باید لیست متقاضیان این تسهیلات را جمع‌آوری کنند، تصریح کرد: شرایط افراد دارای صلاحیت برای دریافت تسهیلات به فرمانداران ابلاغ شده تا پس از شناسایی و جمع‌بندی نهایی، تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به آنان پرداخت شود.

ربیعی، اولویت پرداخت تسهیلات را افراد نیازمند و مستعد اشتغال عنوان کرد و گفت: در همین رابطه افراد بیکار و فاقد بیمه فعال و بازنشستگی در تامین اجتماعی و سازمان‌های حمایتی، داشتن توان و شرایط انجام کار، دارا بودن سن زیر ۶۰ سال و مدرک فنی و حرفه‌ای برای مشاغل فنی، داشتن کارت پایان خدمت و معافیت برای آقایان امکان دریافت این تسهیلات را خواهند داشت.

این مسؤول تاکید کرد: افرادی که در گذشته از تسهیلات اشتغال روستایی (سامانه کارا) برخوردار شده‌اند، نمی‌توانند برای مرتبه دوم از این تسهیلات استفاده کنند و تمام پرداخت‌ها نیز از سوی کمیته امداد انجام می‌شود.

استان قزوین دارای ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار است که از این میان ۲۰ هزار زن تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند.

ایرنا

پاسخ بدهید