ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ۱۰ میلیون بانوی ایرانی ورزش می کنند

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: بیش از ۱۰ میلیون نفر از بانوان در سطح کشور در امر ورزش فعالیت دارند .

مهین فرهادی زاد عصر پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: در جامعه ما بخش بزرگی از بانوان به فعالیت ورزشی مشغولند که با توجه به آمار ارایه شده در هر دو بخش قهرمانی و همگانی، حدود ۱۰ میلیون نفر از بانوان در ایران در ورزش فعالیت دارند و هدف ما این است که این رقم را افزایش دهیم.

وی که برای حضور در جلسه نواب روسای هیات های کونگ فو سراسر کشور در رشت حضور یافت، ادامه داد: به همین منظور برنامه های خاصی را در حوزه ورزش همگانی تدارک دیده ایم تا قشر بیشتری از جامعه بانوان در بخش ورزش فعالیت کنند.

فرهادی زاد افزود: برای سال آینده نیز برنامه هایی را برای ورزش همگانی طراحی کرده ایم که هم اینک دو طرح آن هماهنگ شده و چند طرح نیز در دست اقدام داریم که در این خصوص طرح بخشی ساختار قامتی سه سال است که اجرا می شود و در این طرح برای تقویت عضلات ضعیف شده زنان به خصوص بانوان روستایی برنامه های مخصوصی انجام می شود.

وی به فقر حرکتی در کشور نیز اشاره و بیان کرد: برای اینکه فرزندان ما زنان و مردان سالم آینده باشند، باید سواد حرکتی به پدران و مادران آموخته شود تا آنان با حرکات ورزشی سالم ، فقر حرکتی را کاهش دهند و بهترین درمان دردهای عضلانی نیز، حرکت است.

به گفته فرهادی زاد ، ما باید در دوران مدرسه سواد حرکتی را به کودکان خود آموزش دهیم و از طریق بازیهای مختلف به ویژه رشته های مختلف ورزشی، باعث افزایش سواد حرکتی و همچنین کاهش فقر حرکتی در نزد کودکان شویم که به طور حتم فعالیت های ورزشی در این بخش بسیار تاثیرگذار است.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان کشور اضافه کرد: به طور حتم همان اندازه که برای ورزش قهرمانی تلاش می کنیم و برای ما اهمیت دارد، باید بیش از آن برای ورزش همگانی سرمایه گذاری کنیم و با برنامه های خود باعث گسترش ورزش همگانی در سطح جامعه به خصوص در بین بانوان باشیم.

فرهادی زاد در ادامه به رقابت های المپیک نیز اشاره و تصریح کرد : به طور حتم مسابقات المپیک مهمترین رویداد جهانی است که در این راستا نیز تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا بانوان کشور ما بتوانند در این دوره از المپیک نیز مدال کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک نیز برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن، چهار سمهیه در رشته تیراندازی کسب کردیم و امیدواریم که در رشته های قایقرانی ، کاراته، تکواندو، تنیس روی میز و دو و میدانی نیز بانوان ما سهمیه کسب کنند و این در حالی است که تاکنون در پارالمپیک نیز بانوان ما موفق به کسب ۹ سهمیه شده اند.

جلسه نواب روسای هیات های کونگ فوی سراسر کشور روز پنجشنبه با حضور مهین فرهادی زاد معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، رضا حیدری رئیس فدراسیون و فاطمه شهریاری نایب رئیس فدراسیون کونگ فو، مریم بخشی مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان ، مسئولان هیات کونگ فوی این استان و نایب روسای هیات های کونگ فو استان های کشور در رشت برگزار شد.

ایران ۸۱ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود نیمی از آنان را بانوان تشکیل می دهند.

ایرنا

پاسخ بدهید