ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

کتاب عملکرد چهارساله فراکسیون زنان رونمایی شد

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > کتاب عملکرد چهارساله فراکسیون زنان رونمایی شد

در جلسه امروز فراکسیون زنان از کتاب عملکرد چهارساله این فراکسیون در دوره مجلس دهم رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، فریده اولاد قباد رئیس فراکسیون زنان در مراسم رونمایی از کتاب عملکرد فراکسیون زنان گفت: فراکسیون زنان مطالبات حوزه زنان و خانواده را در دو رویکرد قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون پیگیری کرد. اعضای فراکسیون طرح‌های بسیار خوبی را ارائه دادند که برخی از آنها تبدیل به قانون شده و برخی دیگر در کمیسیون‌های قضایی و اجتماعی در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد:‌ مهمترین مطالبه فراکسیون زنان ارسال لایحه امنیت زنان از سوی دولت به مجلس است. در حال حاضر این لایحه در کمیسیون مربوطه در دولت می‌باشد. ما از آقای روحانی می‌خواهیم هر چه سریعتر این لایحه را برای مجلس ارسال کند.

حمیده زرآبادی سخنگوی فراکسیون زنان با تشریح مهمترین مصوبات مجلس مربوط  به حوزه زنان و خانواده گفت: قانون کاهش ساعت کاری بانوان شاغل  دارای شرایط خاص یعنی دارای فرزند معلول، و زیر شش سال، قانون تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن، قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و مواردت دیگر با کمک فراکسیون زنان در مجلس تصویب شد. طرح‌ها و لوایحی هم در حوزه کودکان و نوجوانان همچون اصلاح ماده ۲ قانون حمایت از خانواده، و حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست نیز مورد بررسی قرار گرفت.

فاطمه ذوالقدر عضو دیگر فراکسیون زنان نیز با اشاره به تلاشهای این فراکسیون در زمان بررسی برنامه ششم در مسائل مربوط به حوزه زنان گفت: با تلاش‌های فراکسیون زنان برای زنان معصر و زندانی بودجه‌ای اختصاص پیدا کرد، بیمه زنان سرپرست خانوار افزایش یافت و ما طرح بازنشستگی پیش از موعد زنان را تصویب کردیم اما شورای نگهبان به دلیل مسائل مالی با آن موافقت نکرد. از دیگر کارهای فراکسیون زنان اختصاص بودجه برای ورزش زنان است.

زهرا ساعی عضو فراکسیون زنان نیز با اشاره به حضور پررنگ زنان در بیشتر کمیسیون‌های مجلس گفت‌:

فراکسیون زنان برای زنان سرپرست خانوار و بیمه و اشتغال زایی اقدامات جدی را انجام داد که این قانون به صورت پایلوت در جند استان اجرایی شده است.

فاطمه حسینی عضو دیگر فراکسیون زنان نیز حضور پررنگ زنان در کمیسیون‌های تلفیق در طول چهار سال گذشته  را به عنوان دستاورد این فراکسیون عنوان و اظهار کرد: ما بحث عدالت جنسیتی را در بودجه مطرح کردیم مبالغی برای استان‌ها مشخص شد تا این موضوع پیگیری شود. وام ازدواج در سال ۹۵ سه میلیون تومان بود که امسال مصوب شد به ۵۰ میلیون تومان برسد. امسال همچنین کمیسیون تلفیق ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه زنان سرپرست خانوار تصویب کرد.

سکینه الماسی نیز حضور بی سابقه بانوان در مجلس دهم و عضویت در هیات رئیسه کمیسیون‌ها را به عنوان یک دستاورد برشمرد.

فاطمه سعیدی هم با اشاره به انسجام زنان در مجلس دهم گفت: این باید الگویی برای مردان مجلس باشد  ما هر سال تلاش کردیم تا نماینده‌ای از زنان در هیات رئیسه مجلس حضور داشته باشند اما به خاطر نگرش مردانه مجلس این کار به سرانجام نرسید.

زهرا سعیدی نیز افزایش حقوق تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را از جمله عملکرد فراکسیون زنان برشمرد و گفت: برای اولین بار درصدی از بودجه برای ادارات کل بانوان استانداری‌ها در نظر گرفته شد.

ناهید تاج‌الدین ابراز امیدواری کرد: همدلی زنان ابراز امیدواری کرد که شاهد حل مشکلات باشیم.

در پایان نیز به صورت رسمی از کتاب عملکرد چهارساله فراکسیون زنان رونمایی شد.

پاسخ بدهید