ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ۴ امتیاز ویژه برای زوجین دهه شصتی روستایی

انسیه خزعلی درباره حمایت از خانواده اظهار داشت: در صورتی که خانواده پایدار نباشد؛ برای مسائلی مثل جمعیت نمی‌تواند پاسخگو باشد. اگر خانواده به تعالی نرسد و نتواند آن الفت و صمیمیت و مودتی که هدف تشکیل خانواده است را به وجود آورد، طلاق‌های عاطفی اتفاق می‌افتد و باز هم نه در جنبه فرزندآوری، نه در جنبه فرزند پروری و نه در جنبه رشد فرزندانی که در این خانواده به بالندگی می‌رسند، موفق نخواهیم بود؛ از این رو نیاز داریم مشاوره را از آغاز ازدواج در کنار زوجین جوان داشته باشیم.

وی افزود: ازدواج در روستاها کم شده و شاید تجرد در روستا بیش از شهر است لذا اجرای چهار تسهیلات ویژه برای زوجین دهه شصتی روستایی مد نظر قرار گرفت. ما چهار امتیاز و حمایت شامل تسهیلات اشتغال، تسهیلات ویژه ازدواج به جز تسهیلات عام ازدواج، کالابرگ جهیزیه و بیمه اجتماعی را برای زوجین دهه شصتی در روستاها داریم. هفته آینده نیز با دهیارها جلسه داریم تا توجیه شوند و این مساله را در روستاها پیگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در بخش دیگر سخنان خود درباره نظر دولت مبنی بر تشکیل وزارت خانواده افزود: دولت مخالف این مساله است و من معتقدم مسائل مربوط به خانواده در وزارتخانه‌های مختلف است. قطعاً یک وزارتخانه نمی‌تواند بر وزارتخانه‌های دیگر حاکم شود و برای آنها دستورالعمل دهد. از طرفی آنقدر بودجه و امکانات ندارد که همه این موارد را پوشش دهد.

خزعلی بیان داشت: ضمن اینکه ما مجبور هستیم تشکیلات جدید با ادارات کل جدید در ۳۱ استان ایجاد کنیم و اینکه چقدر این تشکیلات جدید کارایی داشته باشد و آن بودجه‌ای که قطعاً محدود است بتواند این پشتیبانی را داشته باشد، محقق نمی‌شود.

وی از ارائه پیشنهادی به نهاد ریاست جمهوری به منظور ایجاد سازمانی ذیل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای از بین بردن خلائی که این معاونت در اجرای سیاست‌های حوزه زنان و خانواده دارد، خبر داد و گفت: معاونت زنان قدرت اجرایی ندارد و کار سیاستگذاری و هماهنگی را بر عهده دارد، ما معتقدیم باید سازمانی زیر مجموعه معاونت باشد که این سازمان در ارتباط با وزارتخانه‌های مختلف سیاست‌های خانواده را با وزارتخانه‌ها هماهنگ کند و نیز این سازمان از بودجه برنامه‌های این حوزه حمایت کند. ما پیشنهاد این امر را به نهاد ریاست جمهوری داده‌ایم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری دریک برنامه تلویزیونی توضیح داد: سند ۲۰۳۰ دنبال سیاست‌هایی بود که دولت قبل داشت و بیشتر نگاه به بیرون بود؛ به این معنا که بیرون برای ما چه نسخه‌ای می‌پیچد؟، بیرون از ما چه انتظاری دارد؟ اما ما برگشتیم به داخل و معتقدیم باید در داخل مشکلات خود را حل کنیم و راه حل ما در داخل وجود داد.

وی بیان داشت: معتقدیم خیلی بهتر از آنچه برایمان پیچیده‌اند و خیلی بدون نقص‌تر می‌توانیم از داخل خود را تأمین کنیم، کما اینکه در بخش اقتصادی در حرکتهای وزارت نفت، نیرو و خارجه نشان دادیم ما می‌توانیم برای خارج نسخه‌های جدید و مطالبه‌گری داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

پاسخ بدهید