ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

۲۳ گروه همیار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی زنجان فعالیت می‌کنند

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ۲۳ گروه همیار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی زنجان فعالیت می‌کنند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: ۲۳ گروه همیار زنان سرپرست خانوار هر گروه با پنج تا هفت عضو در زمینه‌های تخصصی تولیدی، توزیعی و چند منظوره ازجمله خیاطی، خدماتی، کاشت و کشت گیاهان دارویی، عرق گیری، رشته بری، قالیبافی، ملیله کاری، مینا کاری و غیره در این استان فعالیت می‌کنند.

 سلمان حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ساماندهی و پایش فعالیت اعضای گروه های همیار بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا گروه های غیرفعال که فعالیت و بازدهی اقتصادی ندارند، منحل می‌شوند.

وی با اشاره به پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار یادآورشد: در زمان حاضر ۹۵۲ نفر از زنان سرپرست خانوار ساکن شهر ازبیمه تامین  اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیش از ۴۰۰ زن سرپرست خانوار ساکن روستا از بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر برخوردار هستند.

به گفته وی، این گروه افراد تحت پوشش بر اساس شرایط سنی و پس از اتمام مهلت بیمه پردازی از مستمری بازنشستگی برخوردار و از چرخه حمایت بهزیستی خارج می شوند.

این مسؤول همچنین از ثبت اطلاعات مددجویان خانواده های دارای فرزند ۲ قلو در سامانه ارمغان خبر داد و گفت: گسترش خدمات الکترونیک و کم کردن مراجعات حضوری مددجویان در کنار پاسخ دهی سریع و به موقع در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی اضافه کرد: اقدامات مددکاری و توجه به نیازهای مددجویان اهمیت زیادی دارد و بر این مبنا و طی پایش انجام گرفته در پرونده های اورژانس اجتماعی ۲۵۸ پرونده مختومه اعلام و شرایط پذیرش برای مددجویان واجد شرایط فراهم شده است.

حسینی، پایش پرونده های اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان خدابنده را از فعالیت های پیش روی این معاونت اعلام کرد و افزود: این پایش در راستای تصحیح اطلاعات، ساماندهی و ارج نهادن به جامعه هدف بهزیستی انجام خواهد گرفت.

وی یادآوری کرد: هم اکنون تعداد ۱۱ کلینیک مددکاری، هفت مجتمع و سه موسسه در سطح استان مشغول فعالیت هستند که در قالب واگذاری پرونده به تعداد بیش از ۲ هزار  جلد با دفتر توانمند سازی خانواده و زنان با هدف ارایه خدمات مددکاری به زنان همکاری می کنند.

پاسخ بدهید