ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

۲۰ مادر باردار میاندوآبی در حامله‌سرا اسکان یافتند

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ۲۰ مادر باردار میاندوآبی در حامله‌سرا اسکان یافتند

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به شناسایی مادران باردار ساکن در مناطق سخت‌گذر این شهرستان توسط بهورزان خانه‌های بهداشت گفت: به منظور حفظ جان مادر و کودک، ۲۰ مادر باردار به حامله‌سراهای شبکه بهداشت و درمان انتقال یافتند.

سهراب حیدری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مادران باردار یک هفته مانده به زمان مقرر، در حامله‌سرا می‌مانند و همه امکانات برای بیمار و یک نفر به عنوان همراه بدون پرداخت هزینه‌ای در آن فراهم است.

وی اضافه کرد: جهت مراقبت بیشتر از مادران باردار تحت پوشش در این مناطق، ۲ حامله‌سرا در ستاد مرکز بهداشت و بیمارستان حضرت فاطمه (س) این شهرستان آماده و تجهیز شده‌است.

وی افزود: با توجه موقعیت سرد و کوهستانی منطقه باروق، در راستای کاهش مشکلات زنان باردار در این بخش، ۲  حامله‌سرا با ظرفیت ۲۰ نفر در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) و ستاد مرکز بهداشت میاندوآب راه‌اندازی شده‌است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه هم‌اکنون در این شهرستان ۲ هزار و ۱۶۹ زن باردار وجود دارد که بارداری ۴۵ نفر از آنان پرخطر است، افزود: تا آخر فروردین سال آینده و بر اساس شرایط جوی، زنان بارداری که به وضع حمل نزدیک می‌شوند، به حامله‌سرا انتقال می‌یابند.

«حیدری» با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته مرگ و میر مادران باردار در این شهرستان، صفر بوده است، افزود: قبل از انقلاب اسلامی در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار تولد زنده ۱۳۰ تا ۱۴۰ نفر مادر باردار جان خود را از دست می‌دادند ولی اکنون این رقم در سطح کشور به ۱۷.۲ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه طرح تحول نظام سلامت به ارتقای سلامت مادران توجه شده، اضافه کرد: ۲۵ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۱ پایگاه جامع خدمات سلامت و بیش از ۱۱۰ خانه بهداشت در این شهرستان به مشاوره و مراقبت‌های درمانی مادران اقدام می‌کنند.

شهرستان میاندوآب دارای سه بخش مرکزی، مرحمت‌آباد و باروق با ۱۹۹ روستا در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

ایرنا

پاسخ بدهید