ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

یک عامل مهمِ کاهش انرژی و «مه مغزی» در زنان

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > یک عامل مهمِ کاهش انرژی و «مه مغزی» در زنان

بر اساس مطالعه‌ای تازه که در آمریکا انجام شده است، از هر ۱۰ دختر نوجوان و زن جوان در این کشور دست‌کم چهار نفر به فقر آهن دچار هستند و این کمبود به کاهش انرژی و مه مغزی منجر می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک‌پست، اکثر زنان و دخترانی که آهن خونشان تا سطح خطرناکی پایین آمده است از این موضوع آگاه نیستند زیرا علائم این عارضه مشابه اختلال‌های دیگر است.

به گفته متخصصان شایعترین علائم فقر آهن عبارتند از: خستگی، احساس سرما، ریزش مو، شکنندگی ناخن، مشکلات شناختی مانند مه مغزی، افت عملکرد ورزشی، تنگی نفس، سردرد و اختلال خواب.

آزمایش فریتین، پروتئینی که آهن را در سلول ذخیره می‌کند، معمولا از کودکان نوپا، زنان باردار یا کسانی گرفته می‌شود که علائم متعدد و مشهود کم‌خونی دارند.

دکتر «آنجلا ویاند»، متخصص خون و نویسنده این مطالعه در این زمینه می‌گوید: فقر آهن مشکلی با آثار مضر است اما علائم فقر آهن و حتی کم‌خونی میان زنان جوان در آمریکا عادی‌سازی شده است.

بنابر گزارش ایندیپندنت، متخصصان امیدوارند این یافته‌ها پزشکان را ترغیب کند از زنان جوان بیشتر آزمایش فریتین بگیرند و به آن‌ها توصیه کنند غذاهای سرشار از آهن در برنامه غذایی‌شان بگنجانند مانند سبزیجات برگدار سبز، تخم‌مرغ، لوبیا، گوشت و غذاهای دریایی.

متخصصان همچنین توصیه می‌کنند قرص مکمل آهن را همراه آب پرتقال بخورید زیرا به افزایش جذب آهن کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پاسخ بدهید