ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > اجلاس 51 شورای حقوق بشر > گزارش روز چهارم اجلاس پنجاه و یکم (۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲)
سعدالفراقی
سعدالفراقی

گزارش روز چهارم اجلاس پنجاه و یکم (15 سپتامبر 2022)

  • میزگرد دوسالانه در مورد حق توسعه

سخنرانان اصلی در میزگرد درباره حق توسعه، ندا النشف، سرپرست کمیساریای عالی حقوق بشر ، مارتین چونگونگ، دبیر کل اتحادیه بین المجالس؛ و سعد الفراقی، گزارشگر ویژه حقوق توسعه بودند. خانم النشیف گفت که این پنل فرصت مهمی برای تأمل در محوریت حقوق بشر برای توسعه در زمینه چالش های جهانی چند وجهی بود. ایجاد یک توافق جهانی جدید مبتنی بر همبستگی و همکاری می‌تواند به بازسازی اعتماد بین مردم و دولت‌ها، اولویت دادن به مبارزه با نابرابری‌ها و ایجاد محیطی مناسب برای تحقق حق توسعه و همه حقوق بشر برای همه کمک کند.

  • گفتگوی تعاملی با گزارشگر ویژه اشکال معاصر برده داری

شورا گفتگوی تعاملی خود را با گزارشگر ویژه در مورد اشکال معاصر برده داری آغاز کرد. آقای اوبوکاتا گفت آخرین برآوردها نشان می دهد که در هر روز 50 میلیون نفر در اشکال معاصر برده داری نگهداری می شوند. در این زمینه، او تحولات مربوط به برده داری را در سطح ملی و جهانی طی سال گذشته را نظاره گر بوده است. گزارش موضوعی جدید در مورد اشکال معاصر برده داری که اقلیت ها را تحت تأثیر قرار می دهد خاطرنشان کرد که در تمام مناطق جهان، اقلیت ها همچنان در معرض اشکال معاصر برده داری هستند که عمدتاً ناشی از تبعیض های ریشه دار و سیستماتیک است که اغلب از میراث های تاریخی مانند برده داری و استعمار نشات میگیرند. آقای اوبوکاتا همچنین در مورد سفر کشورش به سریلانکا صحبت کرد.

  • گفتگوی تعاملی با گزارشگر ویژه در مورد حق توسعه

شورای حقوق بشر گفت‌وگوی تعاملی را با گزارشگر ویژه حقوق توسعه، سعد الفراقی آغاز کرد که گزارشی از برنامه‌ها و سیاست‌ها در زمینه مقابله با کووید-19 از منظر حق بر توسعه در سطح ملی ارائه کرد.

آقای آلفراقی گفت که همه‌گیری کووید-19 باعث ایجاد بزرگترین بحران اقتصادی جهانی در بیش از یک قرن گذشته شده است که منجر به افزایش چشمگیر نابرابری در داخل و بین کشورها شده است. دولت‌ها و تصمیم‌گیرندگان نباید به اقدامات و سیاست‌هایی متوسل شوند که آسیب پذیری های گذشته را تشدید کند. افراد، چه به صورت فردی و چه به صورت جمعی، باید برای تصمیم گیری در مورد اهداف توسعه خود و روش های ترجیحی خود برای رسیدن به آنها، توانمند شوند.

پاسخ بدهید