ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

گام موفق بانوان رکابزن همدان در آوردگاه بین المللی

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > گام موفق بانوان رکابزن همدان در آوردگاه بین المللی
گام موفق بانوان رکابزن همدان در آوردگاه بین المللی
گام موفق بانوان رکابزن همدان در آوردگاه بین المللی

گام موفق بانوان رکابزن همدان در آوردگاه بین المللی

دوچرخه سواری همدان اگرچه در سال های اخیر به نسبت دهه ۸۰ با افت مواجه شد، اما حالا با برنامه ریزی و پشتکار دست اندرکاران، در اندیشه بازگشت به دوران اوج گذشته و رسیدن به قله‌های افتخارآفرینی است.

تاریخ دوچرخه سواری همدان سرشار از موفقیت‌های شایسته بانوان رکابزن از جمله “مریم غیاثوند، ماندانا دهقان، انسیه بیاتی و دلارام ذاکرانی” است که توانسته‌اند مدال‌های رنگارنگ ملی و بین المللی را برای این استان به ارمغان آورند.

کارنامه طلایی دختران رکابزن همدانی در حالی ویترین افتخارات ورزش استان را درخشان‌تر کرده که در این سال‌ها به دلیل نبود پیست اختصاصی، تردد در مسیرهای پرحادثه جاده‌ای را به جان خریدند تا بتوانند به مدال قهرمانی دست یابند.

حالا پس از رکود چند سال از تداوم درخشش بانوان رکابزن، باردیگر شاهد افتخارآفرینی نسل جدیدی از بهترین‌های دوچرخه سواری همدان در میادین بین المللی هستیم.

 

رکابزنی که تاریخ ساز شد
پیوستن بانوی دوچرخه سواری همدان به یک تیم خارجی به عنوان نخستین لژیونر این استان تاریخ ساز شد.

“پریسا مجنونی” سومین بانوی لژیونر تاریخ فدراسیون دوچرخه سواری کشور و نخستین دختر همدانی است که موفق به حضور در لیگ‌های خارجی می‌شود.

مجنونی دوچرخه سوار همدانی و زاده شهرستان بهار با درخشش در میادین مختلف مورد توجه تیم “کنتینانتال” بحرین قرار گرفت و قرار است در لیگ این کشور رکاب بزند.

مجنونی دوچرخه سوار همدانی و زاده شهرستان بهار با درخشش در میادین مختلف مورد توجه تیم “کنتینانتال” بحرین قرار گرفت و قرار است در لیگ این کشور رکاب بزند.

این اتفاق بی‌نظیر در ورزش همدان به طور قطع موفقیت بزرگ در تاریخ قهرمانان این استان خواهد بود.

او بزودی راهی بحرین می‌شود تا ضمن عقد قرارداد رسمی، در لیگ این کشور فعالیت کند.

این ملی پوش شهرستان بهار تنها چند سال است که در میادین ورزشی رکاب می‌زند.

مجنونی در این باره می‌گوید: از یک سال قبل فیصل مدیر تیم بحرینی تمرین هایم را زیر نظر داشت و در نهایت با توافق صورت گرفته توانستم قراردادم را منعقد کنم.

وی افزود: مسوولان فدراسیون و کادر تیم ملی حمایت همه جانبه داشتند و همین مساله باعث حضورم در این تیم بحرینی شد.

مجنونی با اشاره به اینکه قرارداد یکساله و تا پایان ۲۰۲۱ میلادی با این تیم بحرینی دارد، خاطرنشان کرد: این باشگاه بسیار مطرح است و در لیگ عراق و اسپانیا نیز تیمداری می‌کند.

این رکابزن بهاری حضور در نخستین اردوی تیم ملی را خوشایند می‌داند و می‌گوید: هدفم حضور قدرتمند در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب مدال است.

مجنونی افزود: برای رسیدن به این مهم باید سخت تلاش کنم و با آمادگی لازم به این مسابقات اعزام شوم.

 

قهرمان سابق داور جهانی شد
“مریم قیاسوند” دیگر رکابزن پرافتخار تاریخ ورزش همدان نیز توانست مدرک بین المللی داوری را از فدراسیون جهانی دوچرخه سواری اخذ کند.

مریم قیاسوند دیگر رکابزن پرافتخار تاریخ ورزش همدان نیز توانست مدرک بین المللی داوری را فدراسیون جهانی دوچرخه سواری اخذ کند.

قیاسوند قهرمان آسیا، مربی تیم ملی، نایب رییس بانوان هیات دوچرخه سواری شهرستان و مسئول کمیته مربیان هیات دوچرخه سواری استان همدان است.

او از نخستین بانوان ایرانی بود که توانست مدال نقره آسیا را کسب کند.

پس از خداحافظی از میادین قهرمانی نیز در دوره‌های مختلف مربیگری و داوری شرکت کرد.

حالا او با کسب مدرک بین المللی سطح یک داوری می‌تواند از این پس در میادین مختلف آسیایی و جهانی قضاوت داشته باشد.

 

دوچرخه سواری از ورزش‌های موفق همدان
مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان با تمجید از درخشش بانوان دوچرخه سواری استان،گفت: رشته دوچرخه سواری از ورزش‌های موفق این استان است و جزو شانس‌های قهرمانی آسیا و کسب المپیک محسوب می‌شود.

“حمید سیفی” اظهار کرد: هم اینک بهنام آرین جزو امیدهای ورزش همدان برای کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود و پریسا مجنونی نیز از شانس‌های مدال در قهرمانی آسیا است.

وی در ادامه با تاکید بر حمایت دستگاه ورزش استان همدان از هیات‌های فعال و موفق در عرصه مدال آوری، گفت: تمامی ورزشکارانی که بتوانند در میادین مهم بین المللی افتخارآفرین باشند، مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

سیفی با تاکید بر تداوم استعدادیابی و پرورش نخبه‌ها در هیات‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: پریسا مجنونی حاصل همین استعدادیابی و نخبه پروری است و به طور قطع نظیر این چنین قهرمانان ارزنده در سطح استان پرشمار است.

وی بیان کرد: بانوان ورزشکار همدان به نسبت گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌اند و اکنون شاهد افتخارآفرینی دختران این استان در رشته‌های دوچرخه سواری، تنیس روی میز، قایقرانی و والیبال هستیم.

 ۱۴۰ دوچرخه سوار به صورت مستمر و حرفه‌ای در استان همدان فعالیت دارند.

پاسخ بدهید